رییس معزول فدراسیون فوتبال اسپانیا در پرونده تعرض جنسی محاکمه می شود

پیشنهاد محاکمه روبیالس به علت تعرض جنسی به جنی هرموسو، ستاره تیم ملی زنان اسپانیا در جریان مراسم اهدای مدال قهرمانی به این تیم در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان مطرح شده...

یکی از قضات دیوان عالی اسپانیا پیشنهاد محاکمه رییس معزول فدراسیون فوتبال این کشور را در پرونده تعرض جنسی به ستاره تیم ملی زنان اسپانیا مطرح کرد. 

به گزارش ایرنا، دیوان عالی اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسیسکو دوخورخه، قاضی عالیرتبه این دادگاه علاوه بر اینکه خواستار محاکمه لوئیس روبیالس، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا شده، درخواست مشابهی را درباره خورخه ویدا، سرمربی تیم ملی زنان، آلبرت لوکه، مدیر ورزشی تیم ملی مردان و روبن ریورا، مدیر بازرگانی فدراسیون فوتبال این کشور مطرح کرده است.

پیشنهاد محاکمه روبیالس به علت تعرض جنسی به جنی هرموسو، ستاره تیم ملی زنان اسپانیا در جریان مراسم اهدای مدال قهرمانی به این تیم در جام جهانی 2023 زنان مطرح شده؛ این قاضی دلیل درخواست محاکمه سایر نفرات را اعمال فشار بر هرموسو برای لاپوشانی ماجرا اعلام کرده است.

دیوال عالی اسپانیا به نقل از دوخوروخه اعلام کرد که خلاف اظهارات و ادعای روبیالس، تحقیقات نشان داده که اقدام وی به هیچ عنوان جای دفاع ندارد.

دادستان‌ها و وکلا همچنان می‌توانند ادله و مدارک خود را ارائه دهند و سپس دادگاه درباره این پیشنهاد و زمان احتمالی برپایی محاکمه تصمیم‌گیری خواهد کرد. تا اینجای ماجرا، یک قاضی تحقیقی مسئول رسیدگی به پرونده مذکور بوده است.

هرموسو در ماه سپتامبر از روبیالس به اتهام تعرض جنسی و ارعاب، علیه روبیالس شکایت کرد. این اتفاق درست روی سکوی اهدای مدال جام جهانی زنان در 20 آگوست رخ داد. هرموسو گفته است که «در آن لحظه احساس آسیب‌پذیر بودن داشته و قربانی تجاوز شده است.»

روبیالس پس از این رسوایی در ما ه سپتامبر از سمتش استعفا کرد و با حکم فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) سه سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. این در حالی است که ویدا، در ماه اکتبر هدایت تیم ملی زنان مراکش را عهده‌دار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان