رونمایی از توده‌های عظیم مردم در مصاحبۀ شریعتمداری

مهم ترین بخش همین رونمایی از «توده های عظیم مردم» است که در نگاه او یعنی مردم منهای ۲۴ میلیون. چون نگفته بعد از رأی دادن گله کردند بلکه گفته به خاطر دورۀ دوم گله کردند. می‌دانیم معترضان دی ۹۶ و آبان ۹۸ هم هر قدر از روحانی نومید شده باشند به اردوگاه مقابل نکوچیدند

   عصر ایران/ سروش بامداد- واکنش حسین شریعتمداری به رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اگرچه قابل پیش‌بینی بود اما از 4 منظر قابل توجه است:

       اول این که آن قدر خرسند و خوش‌حال است که تا روز شنبه و انتشار روزنامه خود صبر نکرده و با خبرگزاری فارس گفت‌و‌گو کرده است. شاید گفته شود خبرگزاری اصول‌گرا با او تماس گرفته اما در موارد دیگر هم می‌توان اظهار نظر سریع او در گفت‌و‌گو وقبل از انتشار روزنامۀ تحت مدیریت خود را یادآور شد.

     دوم این که استدلال روحانی در غیرقانونی و با انگیزه‌های سیاسی دانستن رد صلاحیت و استناد و یادآوری پنج دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، سه دوره نمایندگی خبرگان، دو دوره ریاست جمهوری و عضویت و ریاست در برخی از  شورا‌های تصمیم‌گیری نظام را موجه ندانسته چون به فرموده حکیمانه حضرت امام، «میزان حال فعلی افراد است.» 

    این در حالی است که مراد از این جمله اغماض در قبال گذشته است نه پیاده کردن مستمر مسافران قطار انقلاب در هر ایستگاه و در این فقره هم کیهان وارونه تفسیر کرده است. میزان، حال فعلی افراد است برای آسان‌گیری در گزینش‌ها بود تا پرونده های گذشته را مدام مطرح نکنند.
  
   سوم این که کم نبوده اند کسانی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت آن‌ها به مواردی برخورده‌اند که برایشان تازگی داشته و پیشتر از آن با خبر نبوده‌اند! و یا افرادی که قبلاً تائید صلاحیت شده بودند، در ادامه حیات سیاسی و عقیدتی خود دست به اقداماتی زده اند که دیگر از صلاحیت لازم برخوردار نبوده و از این روی، رد صلاحیت شده‌اند. به عبارت دیگر اقدام غیر قانونی و با انگیزه سیاسی درباره دیگران مجوز استمرار آن می شود!  

   با این حساب هر چه هست مربوط به عملکرد دولت دوم روحانی است ولی مشخص نکرده در مقابل ترامپ چه کار می شد انجام داد؟ اگر حفظ برجام گناه بوده چرا دنبال احیای آن اند و اگر واردات واکسن بد بوده چرا دولت بعد به حساب خود گذاشت؟

     چهارمین نکته اما جالب‌تر است. این که  "توده‌های عظیم مردم از تائید صلاحیت ایشان برای دور دوم انتخابات متعجب بودند و گلایه داشتند که با توجه به عملکرد و ومواضع آقای روحانی در دور اول ریاست جمهوری، چرا شورای نگهبان برای بار دوم نیز صلاحیت ایشان را تائید کرده است؟"

     به این ترتیب روشن می‌شود هر گاه کیهان از "مردم" و "توده‌های عظیم مردم" سخن می گوید آن 24 میلیون ایرانی را که در سال 96 به روحانی رأی دادند مد نظر ندارد چون منطقا نمی‌شود که از تأیید صلاحیت او ناخرسند باشند و به او رأی دهند.

    مهم ترین بخش سخنان آقای شریعتمداری همین رونمایی از «توده های عظیم مردم» است. توده‌های عظیم مردم یعنی مردم منهای 24 میلیون. چون نگفته بعد از رأی دادن گله کردند. می‌دانیم معترضان دی 96 و آبان 98 هم هر قدر از روحانی نومید شده باشند به اردوگاه مقابل نکوچیدند. با این وصف روشن‌تر شده که منظور کیهان از «توده‌های عظیم مردم» نه 24 میلیون رأی دهنده به روحانی‌اند و نه غایبان. توده‌های عظیم مردم دیگران‌اند یا همان رأی دهندگان به آقای رییسی. بقیه یا توده مردم نیستند یا اگر باشند توده عظیم نیستند.

   علت این که به 92 اشاره نکرده هم به خاطر این است که کیهان اصرار داشت روحانی یک اصول‌گرا بوده که در سال 92 پیروز شد و اصلاح‌طلبان نباید به حساب خود بگذارند و حالا که سر همان روحانی اصول‌گرا را بریده‌اند به آن اشاره نمی‌کنند و احتمالا مثل آرشیو چند ماه قبل از 88 از آرشیو خود برمی‌دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان