درمان گیاهی کیست تخمدان و رحم با ۱۲ روش طبیعی و فوق العاده

کیست های تخمدان در داخل یا خارج تخمدان زنها به صورت کیسه های پر از مایع بوجود می آیند. در طی قاعدگی ممکن است کیست در زنان بوجود آید و به طور کلی هر زن ممکن است یک کیست تخمدان داشته باشد

درمان گیاهی کیست تخمدان و رحم با 12 روش طبیعی و فوق العاده

برطرف کردن کیست تخمدان با روش های طبیعی و در منزل به راحتی انجام می شود. معمولا کیست هایی که خطرناک نیستند با این روش ها بهبود می یابند. در صورتی که بعد از به کار گیری روش های گفته شده بهبودی در وضعیت سلامتی تان مشاهده نکردید حتما به یک متخصص زنان مراجعه کنید تا با معاینه دقیق درمان مناسب صورت گیرد. بیماری کیست تخمدان معمولا با علائمی مانند درد در شکم، لگن و کمر، نفخ، بی نظمی قاعدگی، دفع دردناک مدفوع، حالت تهوع و استفراغ همراه است. همچنین در مواردی ممکن است باعث نازایی شود. در این مقاله به درمان گیاهی کیست تخمدان خواهیم پرداخت.

راههای درمان گیاهی کیست تخمدان

درمان گیاهی کیست تخمدان

یکی از روش های خانگی درمان کیست تخمدان استفاده از روغن کرچک است. در گذشته از روغن کرچک برای از بین بردن سموم بدن استفاده می کردند . همچنین به عنوان یک روش موثر برای درمان کیست تخمدان به شمار می رود. برای استفاده از این روش درمانی ابتدا دراز کشیده و یک پارچه تمیز و نرم را روی شکم قرار دهید. دقت کنید که پارچه را چند لایه روی شکم قرار داده تا شکم را نیز کامل بپوشاند. سپس چند قاشق روغن کرچک را روی پارچه ریخته و یک حوله یا پارچه نرم را روی آن قرار دهید. سپس نیم ساعت در این حالت بمانید. از این روش درمانی باید 3 بار در هفته و به مدت 3 ماه استفاده کنید. همچنین برای تمییز کردن روغن کرچک از روی شکم کافیست که از مخلوط آب و جوش شیرین استفاده کنید.

چای بابونه

یکی دیگر از درمان های گیاهی موثر کیست تخمدان استفاده از چای بابونه است. چای بابونه باعث تسکین درد می شود، به منظم شدن قاعدگی کمک می کند و باعث تحریک جریان خون در رحم و لگن نیز می شود. برای تهیه دمنوش بابونه کافیست که در یک لیوان آب جوش مقدار 2 قاشق چای خوری بابونه خشک افزوده و اجازه دهید تا 10 دقیقه دم بکشد. توصیه می شود که برای اثر بخشی بهتر در طی روز سه لیوان دم نوش بابونه میل کنید. همچنین برای طعم دار کردن می توانید آن را با عسل شیرین کنید.

درمان کیست تخمدان

زنجبیل

در طب سنتی بارها بر خواص زنجبیل در کاهش درد اشاره شده است. افرادی که قاعدگی با تاخیر دارند می توانند از زنجبیل برای منظم شدن آن استفاده کنند. از دیگر فواید زنجبیل می توان به ضد التهاب بودن آن اشاره کرد. از زنجبیل می توان برای درمان کیست تخمدان نیز بهره برد برای اینکار کافیست که در طی روز 3 فنجان چای زنجبیل مصرف کنید. همچنین می توانید از یک ترکیب خوشمزه و پر فایده نیز برای درمان استفاده کنید. برای تهیه این ترکیب دارویی ابتدا 2 ساقه کرفس شسته شده را همراه یک سیب، یک تکه کوچک زنجبیل تازه و نصف میوه آناناس را داخل آبمیوه گیری بریزید. از این ترکیب تا درمان کامل کیست تخمدان باید استفاده کنید.

بادام

یکی از مواد معدنی مفید در بادام منیزیم است که در تسکین درد کیست بسیار کاربرد دارد. مصرف روزانه بادام در افرادی که مبتلا به کیست تخمدان هستند تا حد زیادی در درمان این بیماری موثر است. همچنین استفاده از روغن بادام نیز می تواند تا حد زیادی در کاهش درد موثر باشد. یک قاشق غذا خوری روغن بادام را با چند قطره اسانس گل یاس مخلوط کرده و با آن شکم را ماساژ دهید. همچنین می توانید روزانه از مخلوط شیر گرم و روغن بادام میل کنید.

درمان کیست تخمدان

سرکه سیب

از دیگر روش های درمان خانگی و موثر کیست تخمدان استفاده از سرکه سیب می باشد. توصیه می شود که روزانه مقدار یک قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم حل کرده و میل کنید. این روش درمانی را تا بهبودی کامل ادامه دهید.

بذر کتان

بذر کتان باعث تنظیم هورمون های بدن می شود که در پیشگیری و درمان کیست تخمدان بسیار موثر است. همچنین از دیگر فواید بذر کتان می توان به سم زدایی آن اشاره کرد. بذر کتان دارای فیبر فراوان است که در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر است. توصیه می شود که هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذا خوری بذر کتان را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و میل کنید.

چغندر

چغندر نیز دارای خواص سم زدایی از بدن است. چغندر قلیایی است و در تنظیم تعادل اسیدی بدن کاربرد دارد. به همین خاطر یکی از موثرترین راههای درمان گیاهی کیست تخمدان استفاده از آب چغندر است. توصیه می شود که ناشتا در نصف فنجان آب چغندر تازه یک قاشق ژل آلوئه ورا افزوده و میل کنید. این روش را تا زمان درمان کامل باید ادامه دهید.

درمان گیاهی کیست تخمدان

سیاهدانه

یکی از درمان های خانگی که از گذشته های دور استفاده از آن مرسوم بوده است سیاه دانه می باشد که مصرف آن همراه با عسل می تواند به رفع کیست تخمدان کمک کند. برای بهره مندی از این روش باید به مقدار 100 گرم سیاهدانه را با 200 گرم عسل مخلوط نمایید(1 جزء سیاهدانه + 2 جزء عسل) که پیش از وعده غذایی از این ترکیب به میزان یک قاشق مرباخوری باید مورد استفاده قرار گیرد.

رازیانه

گیاه دیگری که به از بین بردن کیست تخمدان کمک می کند رازیانه می باشد، البته این درمان قوی به افراد مبتلا به کیست تخمدان بزرگ تر توصیه می شود. مصرف آن می تواند به صورت دمنوش باشد اما مناسب ترین روش مصرف و بهره مندی از اثر بخشی آن این است که 1 لیوان عرق رازیانه با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط گردد و چهل دقیقه پیش از خواب مورد مصرف قرار گیرد.

درمان طبیعی کیست تخمدان با رازیانه

اسطوخدوس

اسطوخودوس داروی موثر دیگری است که برای درمان گیاهی کیست تخمدان توصیه می شود که علاوه بر رفع این مشکل سبب ایجاد حس آرامش و همچنین فراهم کردن خوابی آرام نیز می گردد. روش استفاده از آن به صورت دمنوش می باشد که برای این منظور باید درون یک لیوان آب جوش یک قاشق اسطوخدوس بریزید و به مدت 10 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد، سپس آن را صاف کنید و قبل از خواب میل نمایید.

چای گل داودی

مطابق با پژوهش های صورت گرفته بر روی برخی حیوانات، گل داودی همانند جعفری و کرفس دارای آپگنین می باشد که مانع از پیشرفت سلولهای سرطانی می گردد و به میزان قابل توجهی از خطر ابتلا به این بیماری می کاهد. مصرف این چای در افراد مبتلا به کیست تخمدان سبب کاهش ناراحتی، تنظیم قاعدگی و ایجاد حس آرامش بخشی می گردد و برای بهبود آن، مصرف روزانه چای گل داودی موثر خواهد بود.

درمان خانگی کیست تخمدان با چای داودی

ورزش

یکی از راهکارهای موثر به منظور درمان کیست تخمدان ورزش می باشد که علاوه بر حفظ سلامت و ایجاد سبک زندگی سالم به برطرف کردن کیست های کوچک نیز کمک می کند که بهترین ورزش پیاده روی می باشد.

سایر درمان ها

برای درمان کیست تخمدان و یا پیشگیری از آن توصیه می شود که زنان به طور مرتب آب بنوشند. مصرف روزانه 8 لیوان آب به کاهش درد و علائم کیست تخمدان کمک می کند. می توانید چند قطره آب لیمو ترش تازه را نیز به یک لیوان آب افزوده و میل کنید. استفاده از آب میوه های طبیعی نیز می تواند در پیشگیری از بیماری کیست تخمدان موثر باشد. یکی از بهترین نوشیدنی ها علاوه بر آب آشامیدنی، استفاده از آب نارگیل می باشد. همچنین زنانی که مبتلا به کیست تخمدان هستند باید مصرف قهوه و سایر نوشیدنی های الکلی را کاهش دهند.

چه افرادی دچار کیست تخمدان می شوند ؟

همه زنان و دختر خانم هایی که پریود می شوند امکان دارد دچار کیست تخمدان باشند  و ممکن است فرد از وجود کیست خود اطلاعی نداشته باشد و هیچ وقت احساسی در مورد ایجاد و دفع آن نداشته باشد که بی خطر هستند و زمانی که تعداد و یا سایز آن افزایش پیدا کند فرد دچار کیست خواهد شد و حدود هشت درصد از خانم ها به کیست های وخیمی مبتلا می شوند که به جراحی نیاز می باشد.

خطر کیست تخمدان در دوران حاملگی

در دوران حاملگی نوع خاصی از کیست ایجاد می شود که علاوه بر اینکه خطری ندارد در 12 هفته اول حاملگی کمک زیادی به حفاظت از جنین می کند و بعد از در بدن دفع می شود اما در برخی مواقع امکان دارد تا انتهای بارداری این کیست از بین رود که در این صورت منجر خونریزی یا پیچیدگی رحم می شود و باید اقدام به جراحی و خارج کردن آن نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان