ماجرای لاشه گوسفندان در ساحل قشم چه بود؟ (+فیلم)

قاچاقچیان دام در ایران با انتقال گوسفندان به نزدیکی سواحل در شب، صبح زود آنها را در قایق بارگیری می کنند تا بتوانند با سرعت بالا خود را به سواحل امارات برسانند و وقتی .با گشتی های مرزبانی و دریابانی مواجه می شوند، دام ها را به دریا می ریزند. لاشه این دام ها با امواج دریا به ساحل آورده شده اند.

طی روزهای گذشته، ویدیوهایی از سواحل قشم در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد امواج دریا با خود، لاشه های گوسفند و بُز به ساحل آورده اند.
 
به گزارش فارس از بندرعباس، قاچاق دام در آبهای خلیج فارس از سوی سواحل شمالی به سوی سواحل جنوبی یعنی از سواحل استان هرمزگان و جزیره قشم به سوی امارات و عمان تجارت پر سودی است که بدلیل ممانعت های قانونی با این اقدام به صورت غیرقانونی صورت می گیرد.
 
شناورهای حاوی گوسفندان و بزهای معمولا 6 ماهه و کوچک که بازار گرم تری در آن سوی آب دارد، با مشاهده یگان های گشت دریایی، این دام ها را معمولا به دریا می ریزند تا به نوعی آثار جرم را از میان برده و عملا مانع از توقیف قضایی شناورشان شوند.
 
میزان کشفیات دام قاچاق نیز در هرمزگان بالاست و پلیس معمولا هفته ای دو تا سه خبر با موضوع کشف دام های قاچاق در سواحل قشم و سیریک و میناب و ... منتشر می کند که در تازه ترین خبر، فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 250 دام زنده قاچاق در آب های خلیج فارس خبر داده بود.
 
صادرات دام به صورت زنده بدلیل تصمیم دولت برای کنترل بازار گوشت، قاچاق به شمار می رود و قاچاقچیان با توجه به نرخ خوب خرید دام زنده و گرم ایرانی در آن سوی آب ها، طمع کار شده اند و با وجود برخوردهای مستمر پلیس، دست از این کار نمی کشند.
 
 
 

کشورهای جنوبی خلیج فارس پرورش دام ندارند

یکی از مطلعین حوزه در بندرعباس، به فارس  می گوید: کشورهای جنوبی خلیج فارس پرورش دام ندارند و برای تأمین گوشت گرم به ایران وابسته هستند و در ایران نیز مشکلاتی در تأمین گوشت وجود دارد و لذا ممنوعیت صادراتی وجود دارد ولی چون نیاز با قیمت بالا پابرجاست، این کار در حوزه قاچاق قوت گرفته است.
 
به گفته علی میرمرسلی، قیمت گوشت در امارات حدود 80 تا 85 درهم و دوبرابر قیمت گوشت در ایران است و لذا کشش قاچاق وجود دارد.
 

دام سبک ایرانی مورد علاقه شیوخ عرب است

فعال دیگری در حوزه غذایی می گوید: دام های سبک ایرانی مورد پسند رستوران های معروف عربی نیز هستند به طوری که هر گوسفند را به طور کامل طبخ می کنند و لذا نیاز هر کدام از این رستوران ها و شیوخ عرب به دام سبک ایرانی بالاست.
 
قاچاقچیان دام در ایران با انتقال دام به نزدیکی سواحل در شب، صبح زود آنها را در قایق بارگیری می کنند تا بتوانند با سرعت بالا خود را به سواحل امارات برسانند و وقتی با گشتی های مرزبانی و دریابانی مواجه می شوند، دام ها را به دریا می ریزند.
 
لاشه های دام (گوسفند و بز) که اخیرا در سواحل قشم دیده شده، ناشی از به دریا ریختن دام های قاچاق است که آنها خفه شده و با امواج دریا به سمت ساحل آورده شده اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان