رسانه های لبنانی ادعا کردند

احتمال حمله سنگین اسرائیل به حزب الله

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرماندهی شمال مانورهای فشرده‌ای را برای ارتقای آمادگی جهت عملیات رزمی در مرز شمالی انجام داد.»

رسانه‌های لبنانی دیروز شنبه گزارش دادند که یک کشور عربی به حزب‌الله هشدار داده‌است که اسرائیل «عملیات بزرگ» را در لبنان آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، کانال لبنانی «LBCI» گزارش داد که «یکی از کشورهای عربی داده‌های اطلاعاتی را به حزب‌الله منتقل کرده که اشاره دارد تل‌آویو عملیات بزرگی را در عمق لبنان آغاز خواهد کرد که ممکن است منجر به چرخش امور شود».

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه رسمی اسرائیل «کان» به نقل از یک مقام غربی در لبنان گزارش داد که هیچ پیشرفتی در تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل وضعیت در جبهه شمالی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش «برای طرف لبنانی، کلید حل و فصل در حال حاضر در غزه است، یعنی توقف درگیری در آنجا و نه در بیروت».

شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل درباره دیداری که اولا دیهل، معاون رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان را دو هفته پیش در بیروت با نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گرد هم آورد، گزارش داد: «این نشست فوق‌العاده هیچ‌ نتیجه جدی در بر نداشت و طرف آلمانی نتوانست حزب‌الله را متقاعد به جدا کردن بین جبهه لبنان و غزه کند.»

بر اساس این گزارش، قاسم در این نشست از صحبت درباره هرگونه طرح حل و فصل در جبهه لبنان قبل از توقف جنگ در غزه خودداری کرد و از مقام آلمانی خواست تا اسرائیل را برای توقف حملاتش تحت فشار قرار دهد.

مناطق مرزی در جنوب لبنان از زمانی که حماس عملیات طوفان الاقصی را در 7 اکتبر 2023 آغاز کرد و صهیونیست‌ها به غزه حمله کردند، شاهد تنش امنیتی، تبادل آتش و بمباران موشکی بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله بوده است به طوریکه دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد که جبهه لبنان یک جبهه «پشتیبانی» برای غزه است.

روز شنبه ارتش اسرائیل از آموزش فشرده در مرز با لبنان به عنوان بخشی از تلاش برای ارتقای آمادگی رزمی در بحبوحه تشدید تنش در منطقه خبر داد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرماندهی شمال مانورهای فشرده‌ای را برای ارتقای آمادگی جهت عملیات رزمی در مرز شمالی انجام داد.»

ارتش خاطرنشان کرد: این آموزش برای آماده سازی نیروها به منظور جنگ در مناطق پرجمعیت غیرنظامی، در شرایط آب و هوایی زمستانی و در مناطق شمالی انجام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان