افزایش حملات علیه مسلمانان در آمریکا

میزان شکایت نسبت به تبعیض و تنفر علیه مسلمانان و فلسطینیان در بیش از ۳ ماهه اخیر، حدود ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد پس از آغاز جنگ غزه حوادث علیه مسلمانان در آمریکا شدت گرفته است.
 
به گزارش تسنیم، بررسی های جدید نشان می دهد پس از 7 اکتبر 2023 و آغاز جنگ غزه، حوادث علیه مسلمانان در آمریکا شدت گرفته است.
 
بر این اساس، میزان شکایت نسبت به تبعیض و تنفر علیه مسلمانان و فلسطینیان در بیش از 3 ماهه اخیر، حدود 180 درصد افزایش یافته است.
 
گروه های حقوق بشری اظهار کردند که از زمان وقوع جنگ در خاورمیانه و نسل کشی مردم غزه، اسلام هراسی و تبعیض علیه فلسطینیان در آمریکا دیگر افزایش یافته است. از جمله این گونه حوادث در خاک آمریکا می توان به یک تیراندازی در ایالت ورمونت در ماه نوامبر اشاره کرد که در آن سه دانش آموز فلسطینی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. در حادثه دیگری نیز یک کودک خردسال 6 ساله فلسطینی آمریکایی در ماه اکتبر در ایلینوی مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت.
 
در همین رابطه شورای روابط اسلامی آمریکا اعلام کرد طی سه ماه گذشته، 3 هزار و 578 مورد شکایت در این باره از سوی مسلمانان دریافت کرده و آن را موج رو به رشد تنفر علیه مسلمانان و فلسطینیان نامید.
 
بر اساس این گزارش، میزان این نوع شکایت ها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، 178 درصد افزایش یافته است.
 
این سازمان اعلام کرد 662 مورد شکایت درباره تبعیض شغلی ثبت شده که بالاترین مورد شکایت ها بوده است. جرایم ناشی از نفرت 472 مورد و تبعیض تحصیلی 448 مورد گزارش شده است.  
 
این در حالی است که دولت آمریکا اخیرا در بحبوحه افزایش یهودی ستیزی و اسلام هراسی پس از عملیات 7 اکتبر و آغاز حملات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی، دستورالعمل های امنیتی را برای جوامع دینی صادر کرد.
 
وزارت دادگستری آمریکا در حال ارزیابی تهدیدهای در حال افزایش علیه یهودیان و مسلمانان در بحبوحه این نبرد است.         
 
این در حالی است که گروهی از مسلمانان آمریکا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان را پس از آنکه بدون ارائه هیچ مدرکی، برخی درخواست کنندگان برای برقراری آتش بس در غزه را با روسیه مرتبط دانست، مورد انتقاد قرار دادند.
 
شورای روابط اسلامی آمریکا گفت: اظهارات او اتهامات و افتراهایی بی دلیل است و برای غیرانسان شمردن مردم فلسطین تلقی می شود.
 
پلوسی تصریح کرد من فکر می کنم برخی از این معترضانی که خواستار برقراری آتش بس در غزه هستند، بی اختیار اما صادق و بی ریا هستند. من فکر می کنم برخی از آنها به روسیه مرتبط هستند. منابع آنها باید مورد تحقیق قرار گیرد و من از اف بی آی می خواهم تا این تحقیقات را انجام دهد.
 
از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که با بمباران‌های سنگین مراکز غیرنظامی و هدف قرار دادن عمدی مردم همراه بوده، آمریکا از کارزار نظامی این رژیم با ارائه کمک‌های تسلیحاتی حمایت کرده است.
 
واشنگتن حتی چندین بار مانع ارائه ابتکارها برای آتش بس در غزه شده یا قطعنامه‌های پیشنهادی بدین منظور که با موافقت همه کشورها همراه بوده را وتو کرده است.
 
تا کنون طبق اعلام وزارت بهداشت غزه بیش از 26 هزار نفر بر اثر تجاوزات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.
 
از همین رو صدای اعتراض‌ها علیه جنایات تل آویو و حمایت واشنگتن از آن شدت یافته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان