معماری این ایستگاه مترو در تهران به سبک کلیسا خواهد بود (+عکس)

پس از تحول در طراحی و اجرای ابنیه ایستگاه های جدید مترو از جمله ایستگاه های شهدای هفدهم شهریور، میدان جهاد و میدان کتاب، شرکت مترو تهران طراحی جالب و متفاوتی برای دو ایستگاه بهار شیراز و استاد نجات الهی متناسب با فضای پیرامونی آنها در خط ۷ مترو طراحی کرده است.

یاشار لطفی، دبیر کمیته معماری و تابلوهای هنری شرکت متروی تهران گفته است:

طرح‌های متفاوتی برای دو ایستگاه بهارشیراز و استاد نجات اللهی به تصویب کمیته معماری شرکت مترو رسید و اجرای آنها در دستور کار قرار گرفت. این امر با نگاه ویژه به مقوله هماهنگی سازه‌های مترو با بافت پیرامونی هر ایستگاه و همچنین بهبود و ارتقای کیفیت فضاهای بیرونی و داخلی ایستگاه‌ها جهت شادابی و حظ بصری مسافران و افزایش بهره‌وری کارکنان شاغل در هر ایستگاه صورت‌پذیرفت که امیدواریم مورد قبول شهروندان قرار گیرد.

معماری این ایستگاه مترو در تهران به سبک کلیسا خواهد بود

به گزارش روزیاتو، وی در ادامه به برخی ملاحظات در نظر گرفته شده برای طراحی و معماری این دو ایستگاه اشاره کرد و افزود:

ورودی شمالی ایستگاه شهید نجات اللهی در خیابان کریمخان زند و مجاور بوستان حضرت مریم مقدس (س) واقع شده و با توجه به استفاده اقلیت‌های مذهبی از کلیسای سرکیس مقدس، سعی شده طرح سقف کاذب، رنگ‌های به کار رفته در سازه‌ها و همچنین معماری کل فضاها با این مکان مذهبی همخوانی داشته باشد.

معماری این ایستگاه مترو در تهران به سبک کلیسا خواهد بود

لطفی ادامه داد:

در مورد ایستگاه بهار شیراز نیز در عین لحاظ کردن هنر ساده‌گرایی در معماری ابنیه موجود، از رنگهای متنوع و خصوصاً رنگ سبز به عنوان نمادی از فصل بهار استفاده می شود و تلفیق آجر با مصالح جدید به همراه نورپردازی در این ایستگاه، بخشی از فرم سالن فروش بلیت را در بر می گیرد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان