پنتاگون : از ۱۷ اکتبر تاکنون ۱۶۵ بار به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه حمله شده

وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی در اردن به بیش از ۴۰ نفر افزایش یافته است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از 17 اکتبر 2023 تاکنون حداقل 165 بار، نیرو‌های آمریکایی درعراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته اند.
 
به گزارش ایرنا، این یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد این شامل حمله روز جمعه به برج 22 در اردن نیز می‌شود که در آن 3 سرباز آمریکایی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.
 
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه 1402 برابر با 28 ژانویه 2024 گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و 25 نفر از نیرو‌های نظامی آن زخمی شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد.
 
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که شمار نیرو‌های آمریکایی زخمی شده را ابتدا 25 نفر اعلام کرده بود، در بیانیه دیگری آن را 34 نفر اعلام کرد و گفت هشت تن از مجروحان برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.
 
اما یک مقام نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد: در پی کشف علائم و آثار ضربه مغزی در هشت تن از سربازان آمریکایی دیگر در این پایگاه، مسئولان این پایگاه نظامی مجبور به انتقال آن‌ها به مراکز درمانی آمریکا در کشور‌های دیگر شده‌اند.
 
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی در اردن به بیش از 40 نفر افزایش یافته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان