مسئول صدور مجوز ساترا: مجوز یک اثر حاصل تعامل متخصصین تنظیم‌گری با صاحبان آثار هنری است

مسئول صدور مجوز ساترا: زمانی که یک اثر درخواست مجوز می‌دهد پس از بررسی طرح و فیلمنامه یک مجوز اولیه برای آن صادر می‌شود. در واقع صدور مجوز در ساترا حاصل تعامل و گفتگو میان متخصصین تنظیم‌گری با تولیدکنندگان آثار هنری است.

سرپرست اداره کل صدور پروانه انتشار محتوای ساترا گفت:  صدور مجوز ساترا منطبق بر رعایت استاندارهای فرهنگی و کیفی است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) ابراهیمی‌نژاد که در یک برنامه رادیویی سخن میگفت، درباره نگرش ساترا در خصوص تنظیم گری محتوا گفت: همانطور که رییس محترم صدا و سیما در نمایشگاه «رصتا»، گفتند ماموریت اصلی ساترا حفظ اصالت و توسعه محتوای بومی اسلامی – ایرانی است برهمین اساس صدور مجوز منطبق بر استاندارهای فرهنگی و کیفی است.

 
وی در ادامه تأکید کرد: ممکن است در نگاه اول صدور مجوز، محدودیت به نظر برسد اما اگر نگاهی عمیق به آن داشته باشیم، این اقدام یک نوع حمایت هم محسوب می‌شود تا محتوای سالم وارد جامعه شود و به دست مردم برسد.
 
ابراهیمی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه به صورت کلی مقوله صدور مجوز یکی از ابزارهای کلاسیک هر نهاد تنظیم‌گر است، گفت: در حال حاضر ساترا متولی صدور سه نوع مجوز است که مجوز فیلمنامه و طرح یکی از آن‌ها است، زمانی که یک اثر چه نمایشی و چه غیرنمایشی درخواست مجوز می‌دهد پس از بررسی طرح و فیلمنامه یک مجوز اولیه برای آن صادر می‌شود که باید در نظر داشته باشیم مجوز به آن معنای سنتی که در ذهن عموم جامعه وجود دارد، نیست در واقع صدور مجوز در ساترا حاصل تعامل و گفتگو میان متخصصین تنظیم‌گری با تولیدکنندگان آثار هنری با هدف رشد، ارتقاء و تعالی برنامه های شبکه نمایش خانگی است.
 
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون تمام درخواست مجوزهای ساترا به درگاه ملی مجوزها متصل شده است که این اقدام، فواید و آثار مثبت زیادی داشته است اما برخی از درخواست‌های طرح و فیلمنامه به دلیل نقص مدارک و عدم تکمیل اطلاعات به صورت خودکار توسط درگاه ملی مجوزها رد میشود که برخی تصور می‌کنند ساترا این موارد را رد کرده است اما واقع امر آن است که این موارد اساسا وارد چرخه صدور مجوز نشده است و قبل از بررسی توسط ساترا توسط درگاه ملی مجوزها به شکل خودکار رد شده است.
 
ابراهیمی‌نژاد در پایان گفت: در یکسال گذشته 63 عنوان طرح و فیلم‌نامه مجوز دریافت کرده‌اند و تنها 38 درصد از طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های متقاضی درخواست صدور مجوز، در مرحله اولیه توسط ساترا رد شده و مشمول اعمال اصلاحات شناخته شدند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان