جوابیه

ایران‌خودرو: دو درصد رشد تولید داشته‌ایم

شماره روزنامه: ۵۹۳۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ...

پیرو درج گزارشی در تاریخ نهم بهمن‌ماه روزنامه «دنیای اقتصاد» با عنوان «یخ‌بندان تولید در جاده مخصوص» موارد زیر برای استحضار و طبق ماده 23 قانون مطبوعات، درج در همان صفحه و ستون تقدیم می‌شود. در تازه‌ترین گزارش عملکرد تولید سواری در گروه صنعتی ایران‌خودرو شامل سایت مرکزی در تهران و پایگاه‌های تولیدی در پنج استان، آمار افزایش 2درصدی تولید در انتهای جداول کدال عنوان شده اما روزنامه «دنیای اقتصاد»، بدون توجه به توضیحات، ادعا کرده‌ تولید سواری در این شرکت افت شش‌درصدی را در 10ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. این در حالی است که در 10 ماه امسال تولید سواری در این شرکت 447هزار و 234 دستگاه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 2درصدی را به ثبت رسانده است.

طبق ضوابط حسابداری، تولید در ایران‌خودرو براساس میزان تولید مکانیکی خودروی سواری سایت مرکزی و تعداد خرید از سایت‌های استانی به صورت تولید تجاری محاسبه می‌شود. این در حالی است که با محاسبه تعداد تولید مکانیکی و خودروهای خارج‌شده از سالن‌های مونتاژ تمامی سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو، در 10 ماه امسال برابر با 447هزار و 234 دستگاه خودرو تولید شده، درحالی‌که آمار مکانیکی خودروی سواری در 10ماه سال 1401 برابر با 439هزار و 426 دستگاه بوده است. از سوی دیگر، بخشی از تولید در سال 1400 به صورت ناقص و بدون دارا بودن شرایط تحویل به مشتریان بوده است‌. در سال 1401 تکمیل خودروهای ناقص سال 1400 باعث بالارفتن تعداد خرید از سایت‌های تولیدی شده و بر همین اساس آمار سال 1401 افزایش یافته که البته مرتبط با عملکرد واقعی این سال نبوده است.

هرچند که صورت‌های مالی ایران‌خودرو براساس تعاریف حسابداری تدوین می‌شود اما توضیحات تکمیلی در انتهای جداول گویای حفظ روند افزایشی در این گروه صنعتی است. در 10 ماه امسال این گروه صنعتی افزایش 2درصدی تولید سواری را به ثبت رسانده و تا پایان سال نیز این میزان با بهبود شرایط تامین و در مسیر تحقق اهداف تولید افزایش خواهد یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان