گزارش اختصاصی مشرق /

آخرین تحولات شمال شهر غزه پس از چهار ماه جنگ/ صهیونیست ها کدام مناطق را در اشغال دارند؟ +نقشه میدانی

شمال شهر غزه با خاک یکسان شده و اثری از زندگی در این محور نیست اما صهیونیست ها از ترس حملات ناگهانی مجبور شدند از عمق این مناطق عقب نشینی کنند.

سرویس جهان مشرق - قریب به چهار ماه پس از عملیات غافلگیرکننده رزمندگان فلسطینی در سرزمین های اشغالی، حملات گسترده صهیونیست ها از هوا و زمین در مناطق مختلف غزه به ویژه در محور شمالی این شهر ادامه دارد.

صهیونیست ها با حملات گسترده و تخریب مناطق مسکونی در شمال غزه، مردم را مجبور کردند که این نقاط را تخلیه کنند و به سمت مناطق مرکزی و جنوبی (خان یونس و نزدیکی گذرگاه رفح) کنند.

البته حملات وسیع و بی سابقه در شمال غزه با حمایت همه جانبه غربی ها و بیرون راندن مردم از این نقاط به معنای اشغال کامل این محور از سوی صهیونیست ها نبود و فقط حدود 20 درصد از این مناطق از جمله «بیت حانون، الرمال، کارتی، تل الهوا، الزیتون و ...» را به اشغال درآوردند.

وجود تونل ها، کمین های متعدد، تله های انفجاری، هدف گیری دقیق تک تیرندازها و ... در این مدت خسارت و تلفات بسیار زیادی از صهیونست ها را گرفته و همین عملیات های ترکیبی تلاش صهیونیست ها را برای اشغال کامل شمال غزه ناکام گذاشته است.

اگرچه صهیونیست ها تلفات نیروهای خود را به ویژه در شمال غزه سانسور می کنند اما به گفته منابع میدانی حداقل تاکنون هزار و 500 تن از نظامیان صهیونیست ها در جریان درگیری ها به هلاکت رسیده اند و بیش از 3 هزار تن دیگر هم زخمی شده اند.

آخرین تحولات شمال شهر غزه پس از چهار ماه جنگ/ صهیونیست ها کدام مناطق را در اشغال دارند؟ +نقشه میدانی
برای مشاهده اندازه اصلی و جزئیات بیشتر روی نقشه کلیک کنید

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان از ابتدای درگیری های زمینی در شهر غزه خسارت های زیادی هم به یگان های زرهی صهیونیست ها وارد کرده اند و حدود هزار دستگاه خودروی نظامی، بلدوزر و ... آنان منهدم شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد همین خسارت ها و تلفات سنگین باعث شد صهیونیست ها از عمق مناطق اشغالی در شمال شهر غزه عقب نشینی کنند و در مناطق حومه مستقر شوند.

این منبع میدانی افزود: ادامه عملیات در این محور غیرقابل سکونت برای صهیونیست ها هزینه زیادی دارد و وجود تونل های گسترده در این مناطق و هجوم ناگهانی رزمندگان جزء خسارت مالی و جانی سنگین برای آنان حاصلی دیگری نداشت.

به گفته این منبع میدانی، اگرچه عقب راندن مردم غزه از شمال به سمت مناطق مرکزی و جنوبی غزه یک امتیاز برای صهیونیست ها به شمار می آید اما به معنای پیروزی و پایان نبرد نیست.

این منبع میدانی افزود: ناکامی صهیونیست ها در اشغال مناطق شمالی غزه و خارج شدن از عمق این محور موفقیت اولیه صهیونیست ها را بی اثر کرده و پایداری حماس برای آنان یک شکست آشکار محسوب می شود.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی نشان می دهد صهیونیست ها پس از این که نتوانستند به طور کامل به اهداف خود در شمال شهر غزه دست یابند حالا به دنبال شروع مرحله جدید حملات در مناطق مرکزی هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان