اعلام همبستگی ۳ هزار و ۵۰۰ خبرنگار ایرانی با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای فلسطینی

ما خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک و تسلیت شهادت همکاران فلسطینی خود در غزه، با خانواده‌های آنها و همچنین شما صاحبان قلم و فعالان رسانه‌ای ابراز هم‌دردی می‌کنیم و جنایات رژیم صهیونیستی را در این نبرد ناجوانمردانه که دشمن در آن پایبند به هیچ قانون و مقررات اخلاقی و بین المللی نیست، محکوم می‌کنیم.

3هزار و 574 نفر از خبرنگاران کشور با امضای بیانیه‌ای با خبرنگاران فلسطینی ابراز همدلی و همدردی کردند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 3 هزار و 574 نفر از خبرنگاران کشور با امضای بیانیه‌ای ضمن ابراز همدلی و همدردی با خبرنگاران فلسطینی اعلام کردند: همکاران شما در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پا به ‌پای شما از روز نخست جنگ کنونی، اخبار مظلومیت‌های مردم بی‌گناه غزه را منعکس کردند و از هیچ تلاشی در حمایت از ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین فروگذار نکرده و نخواهند کرد.
 
متن کامل بیانیه و فهرست خبرنگاران امضاء کننده آن به‌شرح زیر است:
 
"بسم الله الرحمن الرحیم
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (سوره مبارک آل عمران آیه 169)
هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
 
با سلام و احترام؛
 
درود ما بر شما فعالان سلحشور رسانه و عزت نگار فلسطینی که با شجاعت و قدرت، خواری و ذلالت دشمن صهیونیستی در مقابل مردم مظلوم، مقتدر و مقاوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندید. شما که قابی بودید برای انعکاس رشادت ها و حماسه هایی که دلیرمردان مقاومت فلسطین در صحنه غزه خلق کردند.
 
جهان در کنار آرمان مقاومت و ملت فلسطین تمام قد ایستاده‌ است و این شاید شیرین ترین حقیقتِ این روزهای تلخ است که رژیم صهیونیستی برای فرار از شکست، هر لحظه بر دامنه جنایات و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در غزه قهرمان می‌افزاید. این شیرینی تاریخی حاصل نمی شد جز در سایه رشادت‌ها و شهادت طلبی‌های شما غیورمردان عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه. شما که با مجاهدت شبانه روزی و با نثار خون خود، مظلومیت مردم مقاوم و سلحشور سرزمین تان را به گوش جهانیان رساندید.
 
سلاح شما در مبارزه با ظلم، اطلاع رسانی است و چه غیورانه و هوشمندانه از سلاح خود علیه دشمن کودک کش صهیونیستی بهره جستید.
 
ای سفیران اطلاع رسانی، چه زیباست هنگامی که خود جان‌پناهی ندارید، در هر صحنه ای حاضر می‌شوید و حقایق جنگ و جنایات رژیم نسل‌کش صهیونیستی و حماسهِ ایثار و ایمان مردم رشید و مقاوم غزه را از لابه‌لای آتش و خون گزارش می کنید.
 
باید اذعان کرد یکی از شاخصه های پیروزی جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، حضور گسترده و فعالیت بی نظیر شما فعالان رسانه های فلسطینی بود. این مسئله به خوبی اهمیت جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها  و نیز اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و سریع را تایید می‌کند و شاید اگر نبود مجاهدت شما خون‌نگاران در روایت حوادث جنگ غزه، روایتگری صهیونیسم از جنگ، موفق می‌شد جای ظالم و مظلوم را عوض کند و ما شاهد این بیداری جهانی در حمایت از فلسطین و مخالفت با اسرائیل نباشیم.
 
با تاسف باید گفت طی سه ماه گذشته و تا لحظه نگارش این نامه، حدود 120 همکار خبرنگار و فعال رسانه‌ای شما در غزه به شهادت رسیده‌اند و بی‌تردید خون پاک آنان، آخرین روایتِ حقیقی از جنگی ناجوانمردانه بود.
 
ما خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک و تسلیت شهادت همکاران فلسطینی خود در غزه، با  خانواده‌های آنها و همچنین شما صاحبان قلم و فعالان رسانه‌ای ابراز هم‌دردی می‌کنیم و جنایات رژیم صهیونیستی را در این نبرد ناجوانمردانه که دشمن در آن پایبند به هیچ قانون و مقررات اخلاقی و بین المللی نیست، محکوم می‌کنیم.
 
همکاران شما در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پا به ‌پای شما از روز نخست جنگ کنونی، اخبار مظلومیت‌های مردم بی‌گناه غزه را منعکس کردند و از هیچ تلاشی در حمایت از ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین فروگذار نکرده و نخواهند کرد.
 
در انتها باید گفت تا شما نورنگاران هستید، خورشید حقیقت در پشت پرده جهالت‌فروشی رسانه‌های صهیونیستی نخواهد ماند.
جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه جمهوری اسلامی ایران"
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان