الساندرو ولتا ؛ خاص ترین ژاپنی تویوتا با امکانات فراتر از زمان(عکس)

الساندرو ولتا یک محصول مفهومی از تویوتا بود که با نام ولتا مشهور شد. اولین بار طی نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۰۴ به نمایش گذاشته شد و یک رویداد متفاوت در زمینه طراحی برای تویوتا محسوب می شد که اساسا با رویکرد این ژاپنی تفاوت های بسیاری داشت. البته این مساله چندان عجیب هم نبود زیرا ولتا از استودیو طراحی ایتال دیزاین معروف خارج شده بود.

عصر ایران-  در بخش پیشرانه الساندرو ولتا جذاب از پیشرانه هیبریدی  جدید لکسس آر اکس400اچ استفاده شد که این تپنده 3.3 لیتری 6 سیلندر برابر با 408 اسب بخار خروجی داشت. اگر دقیق تر بگوئیم پیشرانه این تویوتا ترکیبی از یک پیشرانه بنزینی 6 سیلندر 268 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی بود که در مجموع 408 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. 

یکی از ویژگی های جالب ولتا به صندلی 3 نفره آن و امکان جابجایی فرمان و پدال های زیرپا مربوط می شد. ولتا با داشتن صندلی منحصر به فرد و زیر بندی کاملا صاف و داشتن یک سیستم پیچیده که باعث می‌شد هر یک از سه سرنشین به توانند به عنوان راننده کنترل خودرو را به دست بگیرند، نه تنها از زمان خودش بلکه از زمان حال نیز جلوتر است. سیستم فرمان سیمی زیرساختی بود که امکان جابجایی فرمان را برای ولتا فراهم می کرد.

بیشینه سرعت تویوتا ولتا برابر با 250 کیلومتر برساعت و شاخص صفر تا 100 کیلومتر آن نیز حدود 4.03 ثانیه محاسبه شد. 

بیشتر قسمت های بدنه و شاسی از فیبرکربن ساخته شد. رینگ های آلومینیومی 19 اینچی نیز نمای جانبی را جذاب تر می کرد. 

برای سیستم ترمز تویوتا ولتا از برند حرفه ای برمبو با دیسک های بزرگ و 8 پیستون کالیپر در هر دو محور استفاده شد. 

تویوتا ولتا از منظر ابعاد برابر با 4358 میلیمتر در طول، 1925 میلیمتر در عرض و 1140 میلیمتر در ارتفاع توسعه داشت. فاصله بین محورها نیز 2570 میلیمتر بود. وزن خالص 1250 کیلوگرم گزارش شد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان