شهردار تهران: اگر با چینی‌ها به تفاهم برسیم، تراموا در پایتخت راه می افتد / هزینه تراموا یک دهم مترو است

مجوز تراموای چرخ لاستیکی (غیر ریلی) از شورای عالی ترافیک دریافت شده؛ اما هنوز در مرحله تفاهم است و در سفر چینی‌ها به تهران موارد بررسی خواهد شد. امیدواریم عدد ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار را با موافقت شورا به نتیجه برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به شورای شهر نمی‌آید، گفت: ما مشاور گرفتیم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شد. در مجموع 6 خط مترو، دو خط سریع السیر ضربدری از کرج به ورامین و پردیس به شهریار، دو خط تراموا، دو خط «بی‌آرتی» و یک خط سریع السیر «تی آر تی» بررسی شد.
 
به گزارش ایسنا، شهردار تهران در حاشیه  جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قراردادهای شهرداری در سفرش به چین منوط به دریافت مجوزها از شورای شهر و پیگیری امور توسط وزارت صمت و وزارت امور خارجه است، گفت: چین اعلام کرده که چهار تا شش ماه پس از عقد قرارداد وسایل حمل و نقل عمومی را تأمین خواهد کرد. قرار شد ما ظرف 10 روز مجوزها را دنبال کنیم.
 
مجوز تراموای چرخ لاستیکی از شورای عالی ترافیک دریافت شده؛ اما هنوز در مرحله تفاهم است و در سفر چینی‌ها به تهران موارد بررسی خواهد شد. امیدواریم عدد 12 تا 13 میلیارد دلار را با موافقت شورا به نتیجه برسانیم.
 
زاکانی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک پیش از این در شورا تصویب شده و به شورای عالی ترافیک ارسال شده است، گفت: شورای عالی اشکالاتی را در این طرح مطرح و اعلام کرد که مبتنی بر روزآمدی امروز نیست.‌ ما این الزامات و اصلاحات را به شورای عالی ارسال کرده و وزارت کشور نیز آن را تصویب کرد؛ لذا آنچه انجام شد اصلاح طرح جامع ترافیک قبل بود.
 
وی با بیان اینکه تراموا مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و به شورای شهر نمی‌آید، گفت: ما مشاور گرفتیم و مطالعات تکمیلی مبنای تصمیم‌گیری شد. در مجموع 6 خط مترو، دو خط سریع السیر ضربدری از کرج به ورامین و پردیس به شهریار، دو خط تراموا، دو خط بی‌آرتی و یک خط سریع السیر «تی آر تی» بررسی شد.
 
بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار تهران با بیان اینکه سرعت، کیفیت و قابلیت ساخت مسکن توسط چینی‌ها مدنظر است، گفت: با این اقدامات کمر غول قیمت مسکن در تهران شکسته خواهد شد و اگر سفر چینی‌ها به تهران به تفاهم برسد، تراموا در پایتخت ایجاد خواهد شد. تراموا دو پنجم ظرفیت مترو انتقال مسافر دارد و هزینه آن یک دهم مترو است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان