زمان اجرای افزایش سن بازنشستگی اعلام شد

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قانون افزایش سن بازنشستگی اگر ابتدای سال آینده ابلاغ شود، اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، گفت: افزایش سن بازنشستگی با توجه به تحولات اجتماعی، سن امید به زندگی و شرایط ناپایدار صندوق‌ها ضرورت دارد و تصمیم حاکمیتی است.

به گزارش مهر، میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری ضمن آرزوی پیروزی مردم غزه اظهار داشت: ان شاالله به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه 74 درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تأمین اجتماعی اند، افزود: قبل انقلاب 20 درصد جامعه 35 میلیونی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بود. همچنین قبل انقلاب 20 مرکز درمانی بود، ولی امروز 404 مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و بیمارستان تأمین اجتماعی فعال است و توسعه در حال ادامه است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دو سال و نیم گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است. اوایل امسال طبق دستور رئیسی 100 درصد مردم تحت پوشش بیمه درمانی بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و… هستند و این دستاورد بزرگی است.

موسوی خاطر نشان کرد: تأمین اجتماعی هم اجتماعی و اقتصادی است و در حوزه‌هایی مثل بیمه، خدمات درمانی و… فعالیت دارد و خریدار راهبردی خدمات سلامت است و 9 هلدینگ بزرگ فعال است و در اقتصاد خرد و کلان تأثیر گذار است.

امسال 26 هزار کارگاه تولیدی از شرایط تعدیل خارج شد
وی یادآور شد: 47 میلیون تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اند و یک میلیون و 300 کارگاه را تحت پوشش بیمه‌ای داریم. همچنین با حمایت تأمین اجتماعی امسال 26 هزار کارگاه تولیدی از شرایط تعدیل خارج شده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: روزانه یک میلیون و 200 هزار خدمت سرپایی و 13 هزار خدمت روزانه بستری در حوزه درمان صورت می‌گیرد.

موسوی ادامه داد: صندوق‌ها از چالش‌ها است و ما روی این موضوع و مدیریت بهینه تمرکز راهبردی کرده‌ایم. البته برخی بحران سازی افراطی می‌کنند. به نظر ما سیر طبیعی همه صندوق‌ها دارند و دوران‌های مختلف کودکی، بلوغ و سالمندی دارند و از تجربه کشور‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

کسری شدید 4 تا 5 هزار میلیارد تومانی در صندوق تأمین اجتماعی
وی اعلام کرد: با ناترازی شدید و کسری شدید 4 تا 5 هزار میلیارد تومانی در صندوق تأمین اجتماعی مواجه بودیم و استقراض بی رویه صورت گرفته بود 106 هزار میلیارد تومان فقط از بانک رفاه استقراض صورت گرفته بود و این چالش بود. همچنین تعداد بیمه شده نسبت بازنشسته در حال تغییر است و ضریب پشتیبانی در حال کاهش است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: 53 درصد بازنشستگی‌ها پیش از موعد است و بار مالی سنگینی به صندوق‌ها وارد کرده لذا بر اساس اقتضای تحولات اجتماعی و افزایش امید به زندگی باید تغییرات رخ می‌داد.

موسوی با اشاره به اینکه در شرایط عادی نیستیم لذا رویکرد تحولی لازم بود، افزود: 8 هدف راهبری مانند توانمند سازی صندوق، توسعه صندوق، هوشمند سازی و… مد نظر بوده است و رکورد درآمدی سال جاری 45 هزار میلیارد تومان بوده و اگر مثل سابق مسیر را می‌رفتیم کسری 5 هزار میلیاردی به شدت افزایش می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و ابر بدهکار‌ترین سازمان تأمین اجتماعی بوده است، اعلام کرد: در این دولت، 240 همت (هزار میلیارد تومان) از بدهی انباشته شده پرداخت شده‌است. البته تأمین اجتماعی ابر طلب کار هم هست و باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: 1،300 میلیارد تومان هزینه کنونی بیمه بیکاری است که در حال پرداخت آن هستیم. همین 210 کلینیک دیابت و فشار خون راه‌اندازی و 78 پروژه عمرانی در این دولت مد نظر قرار گرفت.

موسوی درباره افزایش سن بازنشستگی اظهار داشت: افزایش سن بازنشستگی با توجه به تحولات اجتماعی، سن امید به زندگی و شرایط ناپایدار صندوق‌ها ضرورت دارد و تصمیم حاکمیتی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان