یونان : ۴۰ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا دریافت می‌کنیم

«کریاکوس میتسوتاکیس»، نخست‌وزیر یونان روز شنبه از دریافت نامه از «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تایید فروش این جنگنده نسل پنجم به آتن خبر داد.

نخست‌وزیر یونان با اعلام خرید 40 فروند جنگنده نسل پنجم اف-35 از آمریکا گفت که بودجه این توافق تسلیحاتی فراهم شده است.
 
به گزارش فارس؛ «کریاکوس میتسوتاکیس»، نخست‌وزیر یونان روز شنبه از دریافت نامه از «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تایید فروش این جنگنده نسل پنجم به آتن خبر داد.
 
به نوشته وبگاه «ترکیش نیوز پیپر» میتسوتاکیس بر اهمیت تصویب این نامه به عنوان دلیلی بر روابط مستحکم بین یونان و ایالات متحده تاکید و یونان را به عنوان عامل تثبیت کننده در منطقه معرفی کرد.
 
میتسوتاکیس گفت: «ما امکان خرید تا 40 فروند اف-35 را داریم.»
 
وی افزود که بودجه کافی برای مرحله اولیه این قرارداد تامین شده است. یونان از سال 2009 در حال بررسی خرید اف-35 بوده، اما به دلیل وضعیت مالی بار‌ها این سفارش به تعویق افتاده است.
 
روزنامه «کاثیمرینی» چاپ یونان نیز در این زمینه نوشته است،  فروش جنگنده اف-35 به آتن برتری هوایی این کشور را تایید می‌کند. با این حال، ترکیه نیز توانایی‌های بیشتر خود را در ساخت سامانه‌های تسلیحاتی نشان می‌دهد.
 
بر اساس این گزارش، نیروی هوایی یونان جنگنده پیشرفته «رافال» ساخت فرانسه را نیز در اختیار دارد و در حال ارتقاء 84 فروند جنگنده اف-16 است، اما این طرح با مشکل مواجه شده است، زیرا مشکلات سازگاری بین سامانه‌های الکترونیکی هواپیما و رادار‌ها وجود دارد.
 
«مسعود حکی کاشین» افسر سابق نیروی هوایی ترکیه گفته است که برتری هوایی در منطقه پس از خرید هواپیما‌های جنگنده جدید به یونان خواهد رسید.
 
وزیر دفاع  سابق ترکیه چندی قبل اظهار داشت که جت‌های دست دوم فرانسوی رافائل توازن قدرت را در منطقه تغییر نمی‌دهند.
 
حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه وقت ترکیه در مورد خرید هواپیما‌های رافال فرانسوی از سوی آتن گفته بود: «یونانی‌ها وارد  مسابقه تسلیحاتی شده‌اند. آن‌ها جت، سلاح، تجهیزات خریداری می‌کنند، اما تغییر توازن قدرت با چند جت دست دوم امکان پذیر نیست.»
 
آمریکا در روز‌های گذشته اعلام کرد که ممکن است ترکیه را نیز به جت‌های اف-35 مجهز کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان