کنایه‌ مجید جلالی به مسئولان کشور

جلالی : امیدوارم این موفقیت و بازی‌ها سرفصلی تازه برای فوتبال‌مان شود و سیاستمدارانمان در سطح کلان این را بپذیرند که اگر فوتبال را در اختیار فوتبالی‌ها قرار بدهند، به خیلی از موفقیت‌هایی می‌رسند که با توپ و تانک هم نمی‌شود به آن رسید.

مجید جلالی گفت: پیامی که اعضای تیم ملی داشتند و آن را فریاد زدند هم این بود که ما شایسته‌ایم و استحقاق توجه داریم و نیازداریم که برایمان برنامه‌ریزی شود. 
 
به گزارش اطلاعات آنلاین؛ مجید جلالی، پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم ملی و مسیری که در جام طی شده است، گفت: فوتبال ما در آینده در مدار بهتری می‌افتد، در جلسه‌ای که پیش از شروع بازی‌ها با کادر فنی داشتیم، من دیدم که این بچه‌ها چقدر همه چیز را حساب و درباره‌اش فکر کرده بودند.
 
وی افزود: گروه فنی تیم ملی حتی برای ریکاوری بچه‌ها بعد از بازی فکر کرده بود و حتی یک تکنولوژی ریکاوری را خریده و پیش از آنکه به قطر بیایند آن را نصب و آماده کرده بودند. حس من این است که فوتبال ما در حال رسیدن به مسیر بهتری است. در هر کاری در شروع شما با چالش‌هایی مواجه هستید و در بازی‌های تیم ملی نیز همین اتفاق افتاد تا به نقطه‌ای که باید نزدیک شدند.
 
جلالی که در ویژه‌برنامه جام ملت‌های آسیا در «آپارات اسپرت» صحبت می‌کرد، در خصوص مقایسه نسل فوتبال در زمان کی‌روش و یا قبل‌تر با تیم ملی امروز گفت: دلیلی ندارد که نسل‎‌هایمان را با هم مقایسه کنیم، هر نسل در زمان خودش باید دیده و قضاوت شود و مقایسه آن‌ها اتفاق خوبی نیست. وی ادامه داد: در مورد نسل امروز معتقدم که آن‌ها از نظر ذهنی در حدی قوی هستند که می‌توانند کار بزرگ و ماندگاری را بعد از سال‌های سال برای فوتبال کشور انجام دهند.
 
تأثیرگذاری امیرقلعه‌نویی از نظر ذهنی روی اعضای تیم ملی هم موضوعی بود که این مربی با سابقه درباره‌اش نظر داد و گفت: شما وقتی با بازیکنان بزرگ کار می‌کنید شاید نتوانید خیلی به آن‌ها یاد دهید، چون آن‌ها با شاخصه‌هایی که داشتند در چنین جایگاهی قرار گرفتند، اما اینکه شما بتوانید از نظر ذهنی به آن‌ها هارمونی دهید و هماهنگ‌شان کنید، اتفاقی است که به واسطه آن می‌توانید مربی موفقی شوید.
 
او با اشاره به بازی بازیکنانی مثل جهانبخش، رامین رضاییان و... افزود: حتی امید ابراهیمی با سنی که دارد بازی قابل توجهی را ارائه داد و من قبل از دیدن بازی با خودم فکر می‌کردم که او نباید وارد زمین می‌شد، اما بعد دیدم که چقدر عالی کار کرد. در بازی با ژاپن هم بعضی‌ها که با هم مشغول تماشای بازی بودیم می‌گفتند شاید بهتر باشد سردار را عوض کنند، ولی در ادامه دیدیم که ماندن او باعث چه اتفاقی شد و در لحظه همه چیز را زیر و رو کرد. این خوشحالی و حس افتخاری که ما داریم باید طوری به بچه‌ها منتقل شود که به آن‌ها بگوییم هنوز کار تمام نشده و دو مرحله دیگر باقیمانده است. من بازی کره را مقابل استرالیا و عربستان دیدم و در حال حاضر بهترین و فنی‌ترین تیم آسیا است و اگر به فینال برسیم باید مقابل آن هم باید یک روز حماسی را داشته باشیم.
 
جلالی اضافه کرد: همیشه دغدغه و ناراحتی من این است که ما محیط را برای رشد استعداد‌ها فراهم نمی‌کنیم. نه فقط قلعه‌نویی که تمام مربیان ما هر چه هستند از خودشان است، مگر ما کجا سرمایه‌گذاری کردیم یا چه کاری کردیم تا فلانی تبدیل به یک مربی بزرگ شود؟ اتفاقاتی وجود دارد که خیلی آزاردهنده است، مثلا ظرف 30 سال گذشته ما بالغ بر 300 میلیون دلار صرف آوردن مربی خارجی کردیم، ولی من با اطمینان به شما می‌گویم که حتی یک دلار صرف تربیت مربی در داخل نشده است و با این حال به عنوان نمونه کسی مثل قلعه‌نویی با همین شرایط چند جام می‌گیرد پس قطعاً او از آن‌هایی که آورده‌ایم بهتر است و فقط محیطش متفاوت بوده، این یک مثال است و شما مطمئن باشید در شهر‌ها و مناطق مختلف جوانانی داریم که می‌توانند تبدیل به بازیکنان و مربیان بزرگی شوند، اما ما چنین بستری را نداریم. در واقع ما هیچ نظام آموزشی مشخص، مدون و هماهنگی نداریم و هرکسی با سلیقه خودش کار را پیش می‌برد. بالاترین پیامی که اعضای تیم ملی داشتند و آن را فریاد زدند هم این بود که ما شایسته‌ایم و استحقاق توجه داریم و نیازداریم که برایمان برنامه‌ریزی شود.
 
جلالی در آخر یادآور شد: امیدوارم این موفقیت و بازی‌ها سرفصلی تازه برای فوتبال‌مان شود و سیاستمدارانمان در سطح کلان این را بپذیرند که اگر فوتبال را در اختیار فوتبالی‌ها قرار بدهند، به خیلی از موفقیت‌هایی می‌رسند که با توپ و تانک هم نمی‌شود به آن رسید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان