بررسی و مقایسه‌ی محبوبیت روسای جمهور آمریکا در سومین سال خدمتشان (+ اینفوگرافی)

طبق آمارها محبوبیت جو بایدن به شدت پایین آمده و همچنان رو به کاهش است، تا جایی که پس از او تنها یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکا دیده می شود که در دوره اول، محبوبیتش کمتر از بایدن بوده است.

امروزه کمتر از 40 درصد آمریکایی‌ها عملکرد جو بایدن را تایید می‌کنند. بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، دموکرات‌های جوان در مقایسه با دموکرات‌های مسن‌تر، به عملکرد اقتصادی بایدن انتقاد بیشتری دارند.

پیش از انتخابات 2024، مسئله اقتصاد، مهم ترین مسئله در میان آمریکایی ها است. اینفوگرافی زیر محبوبیت روسای جمهور آمریکا در سال سوم دوره اول ریاست جمهوری آنها را نشان می‌دهد و اینکه آیا آنها دوباره انتخاب شده‌اند یا نه.

بررسی و مقایسه‌ی محبوبیت روسای جمهور آمریکا در سومین سال خدمتشان (+ اینفوگرفی)

رتبه بندی میزان رضایت مردم از عملکرد روسای جمهور آمریکا در دوره اول ریاست جمهوری

به گزارش روزیاتو، در اینجا میزان محبوبیت جو بایدن در سال سوم فعالیتش در مقایسه با روسای جمهور گذشته آمریکا آمده است:

بررسی و مقایسه‌ی محبوبیت روسای جمهور آمریکا در سومین سال خدمتشان (+ اینفوگرفی)

میانگین رتبه‌بندی‌ میزان محبوبیت روسای جمهور آمریکا از 20 ژانویه تا 19 ژانویه سال بعد در نظر گرفته شده، به استثنای کندی که به دلیل ترور، از 20 ژانویه تا 22 نوامبر 1963 در نظر گرفته می شود.

می‌توانیم ببینیم که بایدن تقریبا به قعر این فهرست سقوط کرده است و جیمی کارتر تنها رئیس‌جمهوری است که در این رتبه‌بندی پایین‌تر از بایدن قرار دارد.

جایگاه سیاسی بایدن از اوج 63 درصدی در سال 2021 با توجه به نگرانی از افزایش هزینه ها و وضعیت سلامت او کاهش یافته است. جنگ اسرائیل و حماس نیز بر محبوبیت او تأثیر می‌گذارد و دموکرات‌های جوان‌تر، به مدیریت او در بحران ها انتقاد دارند.

در حالی که بایدن برای دستیابی به تایید اکثریت تلاش می کند، شاخص های اقتصادی چندان نگران کننده نیست. نرخ بیکاری همچنان پایین است، رشد تولید ناخالص داخلی قوی است و شاخص S&P 500 (شاخصی که عملکرد سهام 500 شرکت بزرگ قابل معامله در بازار سرمایه ایالات متحده را می‌سنجد) اخیرا به بالاترین حد خود رسیده است. با وجود این، آمریکایی ها به قیمت تمام شده کالاهای اساسی توجه دارند که در چند سال اخیر گران شده است.

بررسی و مقایسه‌ی محبوبیت روسای جمهور آمریکا در سومین سال خدمتشان (+ اینفوگرفی)

ایالات متحده از لحاظ سیاسی، یکی از قطبی ترین کشورهای جهان است که از دلایل این دو قطبی می توان به اعتماد کم مردم به رسانه ها، نگرانی های اقتصادی و اعتماد پایین به دولت ها، اشاره کرد.

از آنجایی که تقابل و رقابت بایدن و ترامپ به طور فزاینده ای محتمل به نظر می رسد، موفقیت سیاسی به این بستگی دارد که چه کسی بیشتر با نگرانی های رای دهندگان همسو خواهد شد و اینکه آیا دموکرات های ناراضی بایدن را برای دور دوم انتخاب می کنند یا نه.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان