رئیس هیات داوران جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۴ کیست؟

"لوپیتا نیونگو " به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم برلین اعلام شد.

به گزارش عصرایران ، جشنواره بین المللی فیلم برلین 2024  بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده پرفروش نیویورک تایمز کنیایی-مکزیکی، لوپیتا نیونگو را به عنوان رئیس هیئت داوران بین المللی هفتاد و چهارمین دوره خود اعلام کرد.

لوپیتا نیونگو از زمان دریافت جایزه اسکار 2014 برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "12 سال بردگی"  به کارگردانی استیو مک‌کوئین، به یکی از برجسته‌ترین بازیگران بین‌المللی تبدیل شد که الهام‌بخش مخاطبان و منتقدان فیلم است.

رئیس هیات داوران جشنواره فیلم برلین 2024 کیست؟

ماریت ریزنبک و کارلو چاتریان، مدیران جشنواره فیلم برلین می‌گویند: «لوپیتا نیونگو از نظر تنوع در پذیرش پروژه‌های مختلف، مخاطب قرار دادن مخاطبان مختلف و سازگاری با یک ایده که کاملاً در شخصیت‌هایش قابل تشخیص است، آنچه را که ما در مورد سینما دوست داریم، تجسم می‌دهد. مهم نیست که چقدر متفاوت به نظر می رسند. ما خوشحال و مفتخریم که او دعوت ما را برای ریاست هیئت داوران در دوره 74 پذیرفت.

لوپیتا نیونگو هم گفت: "از اینکه رئیس هیئت داوران بین المللی جشنواره بین المللی فیلم برلین هستم بسیار مفتخرم. مشتاقانه منتظر تجلیل و تقدیر از آثار برجسته فیلمسازان از سراسر جهان هستم."

لوپیتا نیونگو در مکزیک (مکزیکوسیتی) به دنیا آمد و در کنیا بزرگ شد. سپس در کالج همپشایر آمریکا در رشته سینما و تئاتر تحصیل کرد. در ابتدا به تولید فیلم های مختلف در ایالات متحده آمریکا پرداخت و پس از بازگشت به کنیا، او اولین فیلم خود را با نام In My Genes در سال 2009 تولید کرد که کارگردانی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشت.

رئیس هیات داوران جشنواره فیلم برلین 2024 کیست؟

او پس از ادامه تحصیل در مدرسه درام ییل، حرفه بازیگری خود را آغاز کرد و موفقیت خود را با فیلم " 12 سال بردگی" جشن گرفت. علاوه بر دریافت جایزه اسکار، جایزه انجمن بازیگران سینما، جایزه انتخاب منتقدان، جایزه روح مستقل  و جایزه تصویر NAACP. را نیز دریافت کرد.

در سال 2018، لوپیتا نیونگو برای اولین بار در نقش ناکیا جنگجو در فیلم پلنگ سیاه مارول ظاهر شد و همچنین در قسمت دوم فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (2022) بازی کرد.

از دیگر موفقیت‌های او در سینما می‌توان به ما، هیولاهای کوچک، ملکه کاتوه، جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد و فیلم ترسناک The 355 اشاره کرد.

لوپیتا نیونگو علاوه بر فعالیت سینمایی، در برادوی نیز فعال است و کتاب کودک «سولوی» را در سال 2020 نوشت که پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بود.

Lupita Nyong'o در حال حاضر پادکستی را تولید می کند که بر روایت داستان های غیرداستانی از دیاسپورای آفریقا متمرکز است و در حال توسعه مجموعه ای با الهام از کتاب Americana اثر Chimamanda Ngozi Adichie است.

او اخیراً تهیه‌کننده اجرایی فیلم سودانی خداحافظ جولیا به کارگردانی محمد کردوفانی بود. خداحافظ جولیا توسط کمیته ملی سودان که در تبعید کار می‌کرد برای رقابت برای جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی در نود و ششمین جوایز اسکار انتخاب شد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان