آژانس امدادرسانی : ۸۴ درصد از درمانگاه‌ ها و بیمارستان‌ های غزه آسیب دیده‌

اخیرا «سازمان پزشکان بدون مرز» نیز با هشدار درباره فروپاشی سیستم بهداشتی و درمانی غزه تاکید کرد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و حتی بیمارستان ها نیز از بمباران در امان نمانده اند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (انروا) اعلام کرد که 84 درصد از تاسیسات و مراکز بهداشتی و درمانی نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی آسیب دیده است.
 
به گزارش ایرنا، این آژانس امروز (چهارشنبه) با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از مجموع 22 مرکز بهداشتی و درمانی زیر نظر آنروا، فقط چهار مرکز همچنان مشغول به فعالیت هستند و فعالیت سایر بخش های درمانی آژانس به دلیل ادامه بمباران و محدودیت های تحمیلی، متوقف شده است.
 
آنروا در این پست، تصویری از مرکز بهداشتی «شیخ رضوان» قبل و بعد از بمباران توسط رژیم صهیونیستی ضمیمه کرد و نوشت: تصاویر تکان دهنده قبل و بعد از بمباران های اسراییل، نشان دهنده میزان خسارت وارده به مرکز درمانی آنروا در شمال غزه است.
 
اخیرا «سازمان پزشکان بدون مرز» نیز با هشدار درباره فروپاشی سیستم بهداشتی و درمانی غزه تاکید کرد: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و حتی بیمارستان ها نیز از بمباران در امان نمانده اند.
 
از سوی دیگر، سوخت به عنوان یک نیاز اصلی برای فعالیت بیمارستان ها، به ندرت یافت می شود و این امر، معضل دیگری است که بخش بهداشتی و درمانی نوار غزه با آن مواجه است.
 
دفتر «سازمان جهانی بهداشت» در مدیترانه نیز هشدار داد: اجساد در بیمارستان های غزه، بیش از گنجایش سردخانه های بیمارستان هاست و این امر منجر به یک فاجعه محیط زیستی و تهدیدی برای بهداشت عمومی در نوار غزه و خارج از این منطقه خواهد شد.
 
به دنبال ادامه تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، این بخش از خاک فلسطین به طور مداوم آماج حملات و بمباران های غیر انسانی اشغالگران صهیونست قرار داشته و این امر باعث فرسوده شدن مداوم کادر محدود پزشکی این منطقه اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای فوریت های پزشکی شده است که بی وقفه در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان از این وضعیت ناگوار هستند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر