خط دفاعی متزلزل، پاشنه آشیلی که تیم ملی را حذف کرد

قطر در بازی امشب کمتر از ایران مالکیت توپ را در اختیار داشت ولی به خوبی از ضعف دفاعی تیم ملی استفاده کرد و با زدن ۳ گل برای دومین دوره متوالی راهی فینال شد.

تیم ملی ایران با شکست مقابل قطر از جام ملت‌های آسیا حذف شد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران از ساعت 18:30 امشب (چهارشنبه) در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف قطر  رفت و در پایان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در دقایق ابتدایی این بازی با گل سردار آزمون جلو افتادند و در ادامه هم توانستند بازی که 2 بر یک عقب بودند را مساوی کنند ولی گلزنی معز علی باعث شد ایران نتواند به فینال برسد.

قطر در بازی امشب کمتر از ایران مالکیت توپ را در اختیار داشت ولی به خوبی از ضعف دفاعی تیم ملی استفاده کرد و با زدن 3 گل برای دومین دوره متوالی راهی فینال شد.

عملکرد ضعیف خط دفاعی در جام ملت‌های آسیا

تیم ملی ایران در 6 بازی جام ملت‌های آسیا 7 گل دریافت کرد و تنها یک بار موفق به کلین‌شیت شد. ضعف خط دفاعی در بازی‌های قبلی هم کاملا مشخص بود و حتی می‌توانست منجر به حذف ایران در بازی با سوریه شود. امیر قلعه‌نویی از زمان حضورش در تیم ملی بیشتر به زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده میدان داده ولی این 2 نفر در کنار دیگر مهره‌های دفاعی تیم ملی عملکرد پرنوسانی داشتند و نتوانستند مشکلات خط دفاعی را حل کنند.

ایران در یک سال اخیر از نظر هجومی در شرایط بسیار خوبی قرار داشته ولی مشکلات دفاعی که حتی در بازی‌های دوستانه هم خودش را نشان داده بود، در نهایت باعث حذف شاگردان قلعه‌نویی شد.

بدشانسی بزرگ کادر فنی

یکی از بزرگ‌ترین بدشانسی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا مصدومیت بازیکنان بود. نکته عجیب اینکه این مصدومیت‌ها همه در خط دفاعی رخ داد و باعث شد دست کادرفنی در بعضی دیدارها خالی بماند. ابتدا مرتضی پورعلی‌گنجی پیش از جام ملت‌ها از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و حضور در این تورنمنت را از دست داد و سپس مجید حسینی و صادق محرمی هم در مرحله گروهی مصدوم شدند. بدون شک حضور این 3 بازیکن می‌توانست کمک زیادی به بهبود وضعیت دفاعی ایران کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان