ترور فرمانده ارشد کتائب حزب الله در حمله پهپادی آمریکا به بغداد (+عکس)

پنتاگون، «کتائب حزب الله» از زیر شاخه‌های بسیج مردمی عراق یا حشدِ شعبی را با کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاه نظامی خود در کشور اردن مرتبط دانسته است.

 به گزارش رویترز به نقل دو منبع امنیتی عراق، «ابوباقر السعدی» از فرماندهان ارشد «کتائب حزب الله»، از گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران، در حمله پهپادی آمریکا به خوردوی حامل وی در شامگاه چهارشنبه 7 فوریه در بغداد کشته شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورو نیوز؛ گزارش های اولیه از کشته شدن دو رهبر شبه‌نظامیان در این حمله حکایت داشت که اکنون رویترز می‌گوید تنها یک فرمانده ارشد این گروه در حمله آمریکا کشته شده است. 

پنتاگون، «کتائب حزب الله» از زیر شاخه‌های بسیج مردمی عراق یا حشدِ شعبی را با کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاه نظامی خود در کشور اردن مرتبط دانسته است.

«کتائب حزب الله» پیش از آغاز حملات آمریکا به شبه نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه و عراق اعلام کرد برای اینکه دولت عراق را در تنگنا قرار ندهد حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف می‌کند.

منابع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفتند که حمله پهپادی در محله مشتل بغداد صورت گرفته است.

مقامات آمریکایی به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد حمله چهارشنبه پاسخی ندادند.

ابوباقر السعدی

ابوباقر السعدی

عراق از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر شاهد شدت گرفتن حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور بوده است.

حدود یکماه پیش نیز در حمله پهپادی آمریکا یک فرمانده ارشد شبه‌نظامیان در مرکز بغداد کشته شد، حمله‌ای که واشنگتن گفت آن را به تلافی حملات پهپادی و موشکی به نیروهایش انجام داد.

تجمع شهروندان در اطراف خودرویی که در حال سوختن است

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران چهار سال پیش در حمله هوایی آمریکا به خودرویش در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

 
شبکه «المیادین» می‌گوید «ابو باقر الساعدی» معروف به «ابو باقر دیالی» مسئول سامانه موشکی گردان‌های حزب الله عراق بود که در این حمله تروریستی به شهادت رسید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان