دکوراسیون پذیرایی در آشپزخانه

کفپوش اصلی آشپزخانه اعم از سرامیک، سنگ یا پارکت به صورت کلی و به دلایل بهداشتی بهتر است از رنگ های روشن انتخاب شود. ماهیت آشپزخانه به عنوان یک فضای خدماتی که به صورت روزانه فعالیت های

دکوراسیون پذیرایی در آشپزخانه

به قلم : آذین نعمتی - کارشناس ارشد معماری

تحریریه زندگی آنلاین : کفپوش اصلی آشپزخانه اعم از سرامیک، سنگ یا پارکت به صورت کلی و به دلایل بهداشتی بهتر است از رنگ های روشن انتخاب شود. ماهیت آشپزخانه به عنوان یک فضای خدماتی که به صورت روزانه فعالیت های گوناگونی در آن اتفاق می افتد و نیازمند پاکیزگی مکرر و زدودن آلودگی هاست، اغلب طراحان را ملزم به انتخاب رنگ های روشن برای کفپوش آشپزخانه می کند.

انتخاب رنگ سفید این مزیت بزرگ را به همراه دارد که در صورت نیاز به تغییر دکوراسیون آشپزخانه و یا در شرایطی که ممکن است به دلیل تغییر ساکنان منزل ، رنگ و دیزاین لوازم برقی و تزیینات تغییر کند، این رنگ همواره آمادگی پذیرش هرگونه تغییراتی را دارا بوده و بستر مناسبی برای این تغییرات محسوب می شود.و البته می دانید که انتخاب رنگ های تیره برای کفپوش تا چه حد می تواند محدود کننده سایر رنگ ها باشد و تازه در صورتی که با درایت طراح یا صاحب منزل، فضا جلوه ای تیره و دلگیر به خود نگیرد.

به صورت ساده، انتخاب کفپوش های تیره تنها در صورتی منطقی ست که از پیش رنگ لوازم، کابینت ها و دیزاین کلی فضا توسط شما (اگر در این خصوص آگاهی و اطلاعات کافی دارید) یا یک طراح حرفه ای تعیین شده و این رنگ ها با یکدیگر متناسب باشند. در هرحال در خصوص رنگ کفپوش به دلیل وابستگی آن به دیزاین پذیرایی ، نورگیری، رنگ کابینت ها و تزیینات دیوار نمی توان به طور قطع نظر داد.اما مسلما رنگ های خانواده سفید می توانند گزینه های بسیار مناسبی محسوب شوند. در عین حال لازم است بدانید که انتخاب یک کفپوش تیره رنگ خصوصا با تم چوبی مانند لمینت قهوه ای تیره با طراحی کابینت های سفید رنگ بر روی آن می تواند یک جلوه بسیار لوکس و جذاب در فضای منزل ایجاد کند.

بیشتربخوانید:

کابینت های چوبی را با این روش تمیز کنید

 

 

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سفید ، خیلی شیک و لوکس یا خیلی سرد و بی روح ؟!

به صورت کلی و به عنوان طراح لازم است به شما بگویم نگرانی از بی روح شدن فضای آشپزخانه در یک خانه ایرانی کاملا بی مورد است! خانه ایرانی سرشار از رنگ ها، اکسسوری ها و تزیینات دکوراتیو یا کاربردی و به صورت خودمانی ، انواع خورده ریزهاییست که سفیدترین و خلوت ترین آشپزخانه ها را هم سرشار از روح زندگی می کند.این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که دکوراسیون آشپزخانه به صورت منفرد و بدون ارتباط با سایر فضاها دیده نمی شود و گاه یک میز غذاخوری خانوادگی یا یک اکسسوری مربوط به پذیرایی می تواند تاثیرات عمده ای در رنگ و دیزاین آشپزخانه باقی بگذارد.اما اگر تنها مشکل شما با انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها و دیزاین آشپزخانه ، دغدغه تبدیل شدن این فضا به یک دکور سرد و بی روح است، بهتر است بدانید این مشکل را می توان به آسانی با اکسسوری های بسیار جذاب برطرف نمود.

خانه هایی که در نت دیده ام دکوراسیون بسیار سرد و یکنواختی دارند!

چنانچه با سرچ کردن دکوراسیون آشپزخانه سفید در گوگل یا اینستاگرام به این نتیجه رسیده اید که کابینت های طراحی شده با رنگ سفید کاملا بی روح به نظر می رسند و برای منزل شما مناسب نیستند، احتمالا یک چیزهایی را اشتباه به عرض شما رسانده اند!

در این خصوص لازم است بدانید این تصاویر اولا در حالت ایده آل و کاملا پاکیزه و در یک آشپزخانه غیر ایرانی (که ممکن است نگهداری از ده ها نوع اکسسوری و لوازم آشپزی روزمره زندگی ایرانی در آن ضرورتی نداشته باشد) تصویر برداری شده اند و ثانیا بسیاری از این تصاویر غیر واقعی و رندر بوده و اساسا وجود خارجی ندارند! و در نهایت، جلوه های نوری و رنگی متعدد بر روی برخی از آن ها اعمال شده است. به عبارتی ، میزان درخشش و روشنایی تصویری که شما مشاهده می فرمایید چندین درجه با واقعیت متفاوت است .به این نکته کلیدی نیز توجه داشته باشید که بسیاری از نمونه دکوراسیون آشپزخانه های اروپایی که در اینترنت مشاهده می کنید، به دلیل ساختار خانه ها و نورگیری گسترده فضا در قیاس با پنجره های کوچک و کم نور ایران، جلوه های بسیار روشن تری نسبت به دکور های ایرانی دارند.

بیشتربخوانید:

تغییر رنگ آشپزخانه؛ پیشنهادی که شما را وسوسه می‌کند!

 

 

 

 

نه- این خانه یک ایرانی ست !

همان طور که پیش از این در ابتدای این مقاله نیز برای شما ذکر کردم، این نکات و مجموع مطالبی که در این حا مشاهده می فرمایید، برای دکوراسیون یک آشپزخانه سفید رنگ در یک خانه ایرانی بیان شده است. بنابراین، چنانچه احتمالا در کشور دیگری حضور دارید، ممکن است به دلیل سبک ساختمان ها، نورگیری فضاهای داخلی ، طرح و رنگ کابینت ها ، سبک زندگی و سایر جزییات مهم، برخی از این نکات برای شما کارایی لازم را نداشته باشد.

 هزینه هایی که نمی کنیم و ضررهایی که می پردازیم…

دیزاین آشپزخانه اعم از طراحی و ساخت کابینت ها ، انتخاب کفپوش ، دیزاین سقف و انتخاب تجهیزات و لوازم آن ، منجمله گران قیمت ترین بخش های دکوراسیون داخلی منزل است. به علاوه ، به دلیل ماهیت پر از مساله، خورده ریز و نکات مهم در چیدمان این فضا، لازم است ده ها و بلکم صدها نکته کوچک اما تاثیرگذار در دکوراسیون نهایی این فضا در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا یک دیزاین جذاب و چشم نواز خلق شود.برای رسیدن به یک نتیجه ایده آل و پیشگیری از خطاهای شاید کوچک اما بسیار شاخص و زیر سوال بردن هزینه های سنگینی که بر روی دکوراسیون آشپزخانه صرف شده است، منطقی ترین راهکار مشورت با یک طرح دکور  حرفه ایست.

 هزینه اندک یک طراحی یا مشاوره آنلاین دکوراسیون، دکوراسیون منزل تان را در مقابل همه دردسرهایی که ممکن است با یک خطای کوچک در انتخاب طرح یا رنگ مرتکب شوید، بیمه می کند!البته انتخاب با شماست، از یک حرفه ای کمک بگیرید و یا با خود طراحی (بر وزن خود درمانی!) و استفاده از سلیقه زیبا اما اطلاعات اندک خود در دیزاین آشپزخانه  و ایده گرفتن از طراحی هایی که هیچ ارتباطی با سبک منزل شما ندارند، یک فاجعه عظیم گران قیمت خلق کنید و با اعتماد به نفس تمام از آن تعریف کنید!

بیشتربخوانید:

9اشتباه دردسرساز در دکوراسیون آشپزخانه

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان