آرایش با رژ لب و ترفندهای جذابیت بیشتر میکاپ با رژ لب

رژ لب یکی از محصولات آرایشی است که به عضو جدا نشدنی کیف آرایشی خانم ها تبدیل شده است. استفاده از این محصول بسیار راحت است و تقریبا در دسترس همه افراد قرار دارد

آرایش با رژ لب و ترفندهای جذابیت بیشتر میکاپ با رژ لب

آیا تا به حال به داشتن وسیله ای که بتواند جای همه وسایل آرایش را بگیرد فکر کرده اید؟ وسیله ای که به تنهایی و در کمترین زمان ممکن، آرایش شما را کامل کند. دستیابی به این محصول می تواند در نگاه اول غیر ممکن به نظر برسد. اما بخش جالب ماجرا این جا است که بسیاری از افراد بدون این که اطلاعی داشته باشند، بارها از این محصول استفاده کرده اند. این محصول شگفت انگیز همان رژ لب است. این محصول همیشه همراه شما است و می تواند آرایش بی نظیری برای شما بسازد. در این مقاله به آموزش اصولی آرایش با رژ لب می پردازیم و تمام ترفندهای آرایشی با این محصول را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با ویژگی های رژ لب

برخی از ویژگی های رژ لب در ادامه آورده شده است:

  • پالت رنگی رژ لب ها بسیار گسترده هستند و انواع رنگ های مات، نود و شاین را در طیف های گوناگون پوشش می دهند.
  • رژ لب ها بافت بسیار لطیف و نرمی دارند و به هیچ عنوان باعث تحریک و حساسیت پوست نمی شوند.
  • ساختار مومی رژ لب ها بر عکس محصولات پودری ماندگار بسیار بالایی دارند.
  • بافت سبک رژ لب ها، از مسدود شدن منافذ پوستی و ایجاد آکنه و جوش جلوگیری می کند.
  • رژ لب ها به سادگی روی پوست پخش شده و مانع ایجاد چسبندگی می شوند.

آموزش اصولی آرایش با استفاده از رژ لب

آموزش آرایش کامل با استفاده از رژ لب

رژ لب ها به تنهایی می توانند درصد فراوانی از مراحل میکاپ شما را پوشش دهند. این محصول محبوب حتی در زیرسازی پوست نیز کاربرد دارد. برای آموزش کامل آرایش با رژ لب مراحل زیر را به طور کامل دنبال کنید:

زیرسازی پوست

کاربرد رژ لب ها برای زیرسازی پوست می تواند کمی اغراق آمیز باشد. درست است که رژ لب نمی تواند جای پرایمر و کرم پودر را بگیرد، اما می تواند نقش مهمی در کانتورینگ صورت داشته باشد.

  • برای این کار می توانید با توجه به رنگ پوست خود، رژ لب طیف قهوه ای متوسط را برای خود انتخاب کنید.
  • رژ لب را در نقاط کانتورینگ پوست خود بزنید.
  • در پایان با استفاده از براش آرایشی مناسب رژ خود را کمرنگ کنید.

کانتورینگ

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ یکی از مهم ترین بخش های آرایش صورت است. کانتورینگ برای صورت نقش سایه روشن نقاشی را ایفا می کند. کانتورینگ دو بخش دارد، یکی هایلایت بوده و دیگری لولایت نام دارد. در ترفندهای آرایش با رژ لب می توانید بخش لولاین را با رژ لب نیز انجام دهید. لولایت برای استخوان های بزرگ تر مثل بینی و گونه استفاده می شود. هایلایتر بخش های زیبای صورت را برجسته می کند. اگر لوازم کانتورینگ مانند لولایت و هایلایتر در دسترس شما نبود می توانید از رژ لب شاین برای هایلایت و رژ لب قهوه ای برای لولایت استفاده کنید. به همین دلیل بهتر است رژ شاین را با کرم پودر ترکیب کنید تا آرایش شما جلوه بهتری داشته باشد.

استفاده از رژ لب برای یک دست کردن رنگ زیر چشم

رژ لب ها به عنوان خنثی کننده رنگ نیز مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از بخش های صورت که رنگ آن به خنثی شدن نیاز دارد زیر چشم است. حذف حلقه های خاکستری رنگ یکی از ترفندهای آرایش با رژ لب است. بهتر است به جای کانسیلر از رژ لب استفاده کنید. اما برای داشتن آرایش تمیزتر باید مهارت بیشتری در این خصوص داشته باشید.

به همین دلیل رژ لب انتخابی شما بهتر است صورتی، نارنجی و هلویی باشد. برای این کار اندکی رژ لب زیر چشم خود بزنید و آن را پخش کنید. به هیچ عنوان نباید زیر چشم خود را فشار دهید. زیرا با این کار موجب تحریک مویرگ ها، قرمزی و تیرگی چشم خود خواهید شد.

خنثی کردن رنگ پوست موجب می شود کرم پودر شما بیشتر دیده شود. برای این کار بهتر است کمی کرم پودر متراکم را با رژ لب دلخواه خود ترکیب کنید. این دو محصول را کف دست خود بریزید و پس از ترکیب کردن به صورت خود بزنید. تناسب رژ لب با کرم پودر بسیار مهم است. به همین خاطر باید به تناسب آرایش خود توجه کافی داشته باشید.

ترفندهای استفاده از رژ لب برای آرایش

سایه چشم

چشمان خسته می تواند روی چهره یک خانم تأثیر زیادی بگذارد. برای این منظور می توانید از بافت نرم و مومی رژ لب برای آرایش چشم خود استفاده کنید. رژ لب ها می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای سایه های چشم باشند و با این ترفند آرایش شما جذاب تر می شود. اما استفاده زیاد از رژ لب برای زیر و بالای چشم چندان خوشایند نیست. برای استفاده از رژ لب به جای سایه چشم مراحل زیر را به طور دقیق دنبال کنید:

  • شما باید با توجه به آرایش خود رژ لب مناسب انتخاب کنید. اگر می خواهید آرایش ملایم تری داشته باشید از رژ لب های طیف نود استفاده کنید. علاوه بر این رژ لب های قرمز و صورتی انتخاب بسیار خوبی برای میکاپ های نچرال و طبیعی هستند.
  • در دومین مرحله باید از نوک انگشتان خود برای پخش کردن رژ لب استفاده کنید و سایه چشم بکشید. در غیر این صورت می توانید از پد اسفنجی کمک بگیرید و رژ لب را روی پلک خود بزنید.
  • در این مرحله می توانید با کم و زیاد کردن مقدار رژ لب در قسمت های مختلف پلک، سایه های تیره و روشن بزنید و آرایش جذابی داشته باشید.
  • همان طور که اشاره کردیم، رژ لب ها پالت گسترده ای دارند و می توانند هر سلیقه ای را پوشش دهند. به همین خاطر باید خلاقانه آرایش کنید و از این که چند رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید نترسید.

نحوه آرایش با رژ لب

مداد چشم

در مواردی که عجله دارید می توانید از رژ لب به جای خط چشم و مداد چشم استفاده کنید. البته مداد چشم برای قسمت داخلی پلک مناسب نیست و نباید در این نواحی قرار بگیرد.

  • قبل از این که از رژ لب های مدادی به عنوان مداد چشم استفاده کنید، آن را با یک تراش مخصوص آرایش بتراشید. شما باید از تیز بودن آن مطمئن شوید. با رعایت این نکات می توانید خطوط بسیار ظریفی ایجاد کرده و از برخورد قسمت پایه رژ لب با پلک خود جلوگیری کنید.
  • رژ لب های مدادی رنگی و شاین دار، برای طراحی خط چشم های فانتزی و گرافیکی مناسب هستند.
  • علاوه بر این برس مورب خط چشم را بردارید و یک خط چشم ترند برای خود طراحی کنید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که رژ لب انتخابی شما بهتر است مدادی یا جامد باشد که پخش نشود.

هایلایتر

رژ لب های شاین، هایلایترهای مناسبی برای میکاپ شما هستند. ساختار این رژ لب ها اغلب دارای غلظت بالایی از ذرات شاین و اکلیل هستند. این همان چیزی است که برای ایجاد سایه های هایلایتر به آن نیاز دارید:

  • رژ لب های شاین مایع که دارای طیف نود و روشن هستند، بهترین جایگزین برای هایلایتر خواهند بود.
  • برای این کار با اپلیکاتور رژ لب، مقداری از آن را در بخش بالای استخوان ابروها، گونه ها، نوک بینی و بالای لب های خود بزنید.
  • در این مرحله با سر انگشت یا بخش کوچک بیوتی بلندر، رژ لب خود را محو کنید و شاین فوق العاده ای در آرایش خود ایجاد نمایید.
  • اگر میزان شاین رژ لب شما کم بود می توانید مراحل بالا را مجددا تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
  • در صورتی که احساس کردید میزان شاین و رنگ خیلی زیاد است، با استفاده از بیوتی بلندر رژ لب را روی پوست خود محو کنید.

تکنیک های آرایش با رژ لب

رژ گونه

وقتی که زمان شما محدود است و نمی توانید رژ گونه محبوب خود را پیدا کنید، می توانید برای این کار از رژ لب دلخواه خود استفاده کنید. یکی از ترفندهای استفاده از رژ لب به کار بردن آن به جای رژ گونه است. رنگ بخشیدن به گونه ها به اندازه رنگ دادن به لب ها اهمیت دارد. اگر با این ترفند آشنا نیستید بهتر است مراحل زیر را تا انتها دنبال کنید:

  • برای آرایش با رژ لب و استفاده از آن به جای رژ گونه می توانید از رژ لب های مایع و جامد کمک بگیرید.
  • نکته مهمی که در این ترفند باید به خاطر داشته باشید این است که از رژ لب به طور مستقیم روی پوست استفاده نکنید. چرا که استفاده از آن می تواند مقدار زیادی رنگدانه به پوست شما منتقل کند و آرایش شما خراب خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، مقداری رژ لب روی پوست دست یا پالت آرایشی خود بزنید.
  • سپس براش خود را به آن کشیده و میزان رنگ آن را روی بخش کوچکی از پوست دست امتحان کنید.
  • بعد از این که از شدت رنگ رژ مطمئن شدید می توانید با خیالی آسوده رژگونه بزنید.

صورت بی حال و لب های با طراوت و شاداب نمی تواند تصویری مناسب و زیبا برای شما ایجاد کند. البته به این موضوع فکر نکنید که تمام رژ لب ها برای صورت و گونه شما مناسب هستند. شما باید با توجه به رنگ پوست خود رژ لب را انتخاب کنید. هر پوستی به یک رنگ مخصوص رژ گونه نیاز دارد.

  • پوست سفید: اگر پوست شما سفید است باید طیف صورتی یا رنگی با ته رنگ آبی برای خود انتخاب کنید.
  • پوست گندمی: بهتر است از رنگی با طیف مرجانی و نارنجی استفاده کنید.
  • پوست تیره: قرمز، بهترین رنگ برای افرادی است که پوست تیره دارند.

آموزش آرایش با رژ لب

توصیه هایی برای انتخاب رژ لب مناسب

اگر قصد دارید آرایش خود را با رژ لب تکمیل کنید، بیشتر از هر چیزی نیاز است که سبک آرایش و رنگ رژ مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن حتی داشتن یک عدد رژ لب هم برای کامل کردن آرایش شما کافی است.

عوامل فراوانی نظیر سن، فصل و … هستند که می توانند روی آرایش شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال میکاپ لایت پاییز و زمستان با آرایش های شاداب و رنگارنگ روزهای گرم تابستان متفاوت است. همان طور که آرایش مجلسی و رسمی با یکدیگر تفاوت دارند. برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب در این ترفند آرایشی، بهتر است از روش زیر استفاده کنید:

  • اگر می خواهید برای روزهای تابستانی آرایش مناسب و جذابی داشته باشید، بهتر است از رنگ های طیف قرمز و صورتی رژ لب استفاده کنید. این رنگ ها به صورت شما شادابی می بخشند.
  • برای کسانی که طرفدار آرایش رنگارنگ نئونی هستند، می تواند از پالت رنگی رژ لب ها برای آرایش خود استفاده کنند.
  • برای آرایش های لایت پاییزی طیف نود رژ لب انتخاب بسیار مناسبی است.

آرایش کامل با استفاده از رژ لب

چند نکته مهم برای خرید رژ لب

از آن جایی که رژ لب ها با لب و دهان شما در تماس مستقیم هستند، به همین خاطر نقش زیادی در سلامت پوست و بدن دارند. به همین علت بیشتر این محصولات با فرمولاسیون ایمن و ارگانیک تولید می شوند. اما اگر قصد دارید در میکاپ خود از رژ لب استفاده کنید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • پوست دور چشم بسیار حساس است. به همین دلیل اگر قرار است از رژ لب به جای سایه چشم استفاده کنید باید در انتخاب آن دقت کنید. در این زمینه بهتر است رژ لب های ارگانیک با فرمولاسیون وگان را انتخاب کنید.
  • حتما تاریخ تولید و انقضای رژ لب را چک کنید. از مصرف رژ لب های تاریخ گذشته و قدیمی پرهیز کنید.
  • اگر چه ساختار مومی رژ لب ها مزیت های فراوانی دارند، اما به خاطر قدرت جذب بالا می توانند دلیل انتقال انواع آلودگی ها باشند. بنابراین در هر شرایطی از به اشترک گذاشتن رژ لب خود با دیگران جدا خودداری کنید.
  • برای خرید رژ لب به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و از اصل بودن محصول خود مطمئن شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر