ژنرال سیرسکی بر نبرد زمینی متمرکز می‌شود

قصاب ارتش اوکراین کیست؟

شماره روزنامه: ۵۹۴۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ...

نام مستعار «قصاب» برای ژنرال سیرسکی اکنون در ارتش اوکراین رایج است. در دو نبرد موفق قبلی -در دفاع از پایتخت و در منطقه خارکف شمالی- سربازان ژنرال سیرسکی به تاکتیک‌های یگان‌های کوچک و مانورهای سریع روی آوردند تا نیروهای بزرگ‌تر و مسلح‌تر روسیه را شکست دهند. اما این تمایل او برای شرکت در «جنگ فرسایشی» بر سر باخموت بود (هر چند نسبت تلفات به نفع اوکراین باشد) که انتقاد ایالات متحده را برانگیخت و بر شهرت ژنرال در ارتش اوکراین تاثیر سوء نهاد.

ژنرال سیرسکی فرماندهی ارتش را پس از سخت‌تر شدن خط مقدم بر عهده می‌گیرد؛ زیرا پیشروی‌های سریع نیروهای اوکراین در میان عدم اطمینان عمیق درباره آینده کمک‌های نظامی مهم‌ترین متحد این کشور، ایالات متحده و زمانی که طرح بسیج سربازان بیشتر در اوکراین متوقف شده و برنامه‌ریزی نظامی را پیچیده می‌کند، چشم‌اندازی دور به نظر می‌رسد. اینکه ژنرال چگونه جنگ دو ساله علیه تهاجم روسیه را به پیش ببرد، تا حد زیادی خارج از کنترل او خواهد بود و متکی بر سلاح‌های غربی و نیروی انسانی جدیدِ در اختیار او خواهد بود. (البته دنیای‌اقتصاد در گزارش «زلنسکی در تدارک بازنگری گسترده نظامی» در 17بهمن ماه، به تفصیل به این مساله اشاره کرده و اعلام کرده بود که یک تغییر اساسی در دولت زلنسکی قریب‌الوقوع است).

«میخایلو ساموس» مدیر مرکز خلع سلاح ارتش اوکراین، یک سازمان تحقیقاتی نظامی در کی‌یف گفت که انتصاب این ژنرال از سوی زلنسکی به جای ژنرال والری زالوژنی نشان‌دهنده تمرکز بر نبرد زمینی است. ساموس گفت که اوکراین یا باید با هزینه‌های جانی و تجهیزاتی مواجه شود یا مجبور به مذاکره برای آتش‌بس یا حل و فصل با شرایط نامطلوب شود. هنگامی که از ژنرال پت رایدر، دبیر مطبوعاتی پنتاگون پرسیده شد که آیا پنتاگون با فرمانده جدید ارتش اوکراین، تماس گرفته است یا خیر، وی گفت وزیر دفاع لوید آستین با ژنرال سیرسکی صحبت نکرده است.

ژنرال سیرسکی که فرماندهی نیروهای اوکراینی را در بزرگ‌ترین جنگ اروپا پس از جنگ جهانی دوم برعهده گرفت، قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در یک آکادمی نظامی نخبه در مسکو تحصیل کرد و بیشتر دوران حرفه ای خود را صرف نبرد با روس‌ها کرده است. او از نزدیک با تاکتیک‌های دشمن کشورش آشناست. او کار خود را در ارتش شوروی در سال1986 آغاز کرد. پس از پیوستن به ارتش تازه استقلال‌یافته اوکراین در سال1991، او به تدریج به درجات فرماندهی صعود کرد. برخی از سربازان و فرماندهان جوان در ارتش اوکراین، ژنرال سیرسکی را بازمانده‌ای از نسل قدیمی‌تر می‌بینند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان