رونمایی از اولین کودک هوش مصنوعی جهان

اولین کودک هوش مصنوعی در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در پکن در پایان ژانویه رونمایی شد.

طبق ادعای سازندگانش، تونگ تونگ می‌تواند وظایفی را برای خود تعریف کند، به صورت خودکار یاد بگیرد و محیط اطراف خود را کشف نماید.

تونگ تونگ (Tong Tong) اگرچه ظاهر یک دختربچه را دارد، اما این موجود عجیب ظاهرا جدیدترین پیشرفت بزرگ در هوش مصنوعی است. تونگ تونگ به معنای «دختر کوچک»، پس از معرفی توسط دانشمندان انستیتوی هوش مصنوعی پکن، به عنوان اولین هوش مصنوعی کودک جهان شناخته شده است.

به گزارش روزیاتو، طبق ادعای سازندگانش، تونگ تونگ می‌تواند وظایفی را برای خود تعریف کند، به صورت خودکار یاد بگیرد و محیط اطراف خود را کشف نماید.

علاوه بر این، اگرچه همه چیز شبیه داستان فیلم علمی-تخیلی The Creator است، مهندسان تونگ تونگ می‌گویند این هوش مصنوعی حتی می‌تواند احساسات را تجربه کند! او احسا شادی، خشم و غم دارد.


اولین هوش مصنوعی کودک در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در پکن در پایان ژانویه رونمایی شد.

برخلاف ربات‌هایی که ممکن است در فیلم‌هایی مانند ترمیناتور دیده باشید، تونگ تونگ شکل فیزیکی ندارد و در یک محیط مجازی عمل می‌کند.

سازندگان آن می‌گویند که تونگ تونگ هوش و توانایی‌های یک کودک 3 یا 4 ساله را نشان می‌دهد.

بازدیدکنندگان می‌توانستند با تونگ تونگ صحبت کرده و وظایفی به آن محول کنند، مانند درخواست مرتب کردن اتاق که تونگ تونگ برای انجام آن اقداماتی را انجام می‌داد.

اگر چیزی خیلی بالا بود، هوش مصنوعی یک چهارپایه پیدا می‌کرد تا بتواند بدون کمک خارجی به آن برسد. در همین حال، اگر یک انسان یک لیوان شیر را در اتاق مجازی بریزد، تونگ تونگ استنباط می‌کند که نیاز به تمیز کردن دارد و حوله‌ای برای تمیز کردن آن پیدا می‌کند. منحصر به فرد‌ترین ویژگی تونگ تونگ، توانایی آن در تعیین وظایف خود است.

ربات‌های هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی و بارد گوگل فقط به درخواست انسان عمل می‌کنند و به طور مستقل عمل نمی‌کنند. حتی پیشرفته‌ترین ربات‌ها به صورت واقعاً مستقل عمل نمی‌کنند. برخی ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند آمکا نیازمند دستور انسان هستند.

مشخص نیست تونگ تونگ واقعاً مستقل است یا نه، اما ظاهراً مستقل‌تر از هوش مصنوعی‌های قبلی است. طبق ادعای سازندگانش، تونگ تونگ می‌تواند بر اساس ارزش‌ها و شهود مشترک بشری، وظایف جدیدی را تعریف کند.

اما هنوز معلوم نیست آیا واقعاً توانایی‌های ادعا شده را دارد یا خیر. آینده نشان خواهد داد هوش مصنوعی‌ها تا چه حد می‌توانند مستقل عمل کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان