ناسا خواب تازه‌ای برای ماه دیده!

همچنین تا پایان هفته مأموریت‌های فضایی دیگری صورت می‌گیرد که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

در هفته جاری و طی چند روز آینده، چندین پرتاب موشکی انجام خواهد شد. قابل‌توجه‌ترین مورد احتمالاً پرتاب راکت فالکون 9 در روز چهارشنبه خواهد بود که طی آن فرودگر Odysseus از شرکت Intuitive Machines به‌عنوان بخشی از برنامه‌های ناسا همراه با محموله‌های علمی روی ماه فرود خواهد آمد.

به گزارش دیجیاتو، مأموریت روز چهارشنبه، 25 بهمن، توسط راکت فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس و ساعت 21:27 دقیقه (به وقت ایران) پرتاب خواهد شد. طی این مأموریت که IM-1 نام دارد، یک فرودگر Nova-C به نام Odysseus از شرکت Intuitive Machines به‌عنوان بخشی از برنامه CLPS ناسا به سمت ماه پرتاب خواهد شد.

مأموریت Odysseus که فقط 14 روز طول می‌کشد، برای حمل چند قطعه تجهیزات مربوط به آزمایش‌های علمی مختلف بر روی ماه انجام خواهد شد.

اسپیس ایکس روز چهارشنبه همچنین با مأموریت دیگری قصد دارد تا محموله‌های ناشناخته‌ای را با کمک موشک فالکون 9 برای نیروی فضایی و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده به فضا پرتاب کند.

پس از آن، در روز پنجشنبه، 26 بهمن‌ماه، آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA)، دومین پروز آزمایشی راکت میتسوبیشی H3 را انجام خواهد. این موشک اولین پرواز آزمایشی خود را ناموفق پشت سر گذاشته بود. همچنین در جریان این مأموریت ماهواره‌های CE-SAT IE و TIRSAT CubeSat به مدار زمین فرستاده می‌شوند که CE-SAT 1E یک ماهواره رصد زمین است.

روسیه و سازمان ملی فضایی این کشور موسوم به «روسکوسموس» نیز در روز پنجشنبه یک موشک سایوز 2.1a را به فضا پرتاب خواهد کرد. با این موشک محموله‌هایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال خواهد شد.

شنبه هفته آینده نیز سازمان پژوهش‌های فضایی هند (ISRO)، در ایالت «آندرا پرادش» هند، ماهواره آب‌وهوای زمین INSAT 3DS را پرتاب خواهد کرد. گفته می‌شود که این ماهواره تا 10 سال می‌تواند به فعالیت خود در فضا ادامه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان