معاون وزیر اقتصاد : غذای زندانیان را با فروش کالاهای متروکه تامین می‌کنیم

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین در یک پرونده واگذاری املاک مجرمان اقتصادی به سازمان اموال تملیکی ١١۴ فقره ملک با ارزش و در پرونده دیگری ٣٨ فقره اموال به سازمان واگذار شده که برخی از این الاک به فروش رفته است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت توجهی به درآمد سازمان اموال تملیکی ندارد اما سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این چند سال از یک سازمان زیان ده به یک سودده تبدیل شد و حتی بودجه 45٠ میلیون تومانی برای تامین غذای زندانیان را پرداخت می‌کنیم.
 
به گزارش ایلنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری امروز با بیان اینکه قبل از دو سال گذشته سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برای بسیاری از مردم شناخته نشد اما در سایه تعامل سه قوا، مردم از خدمات این سازمان برخوردار شدند، اظهار داشت: در سایه این تعاملات اقدامات خوبی برای تعیین تکلیف کالاهای متروکه صورت گرفت بطوریکه در سفر دوم رییس دولت به هرمزگان به بیان استاندار هرمزگان و مسئولان گمرک و سازمان بنادر این استان، دیگر هیچ کالای رسوبی قبل از سال ١4٠٠ در این استان وجود ندارد  که این موضوع درباره سایر استان‌‌ها هم صادق است. 
 
وی با بیان اینکه تمام کالاهای مربوط به دهه 6٠ تعیین تکلیف و متاسفانه منهدم شدند، گفت: بیش از ٣6٠ دستگاه کامیون کالا از بندر شهید رجایی مربوط به دهه 6٠ تا ٨٠ از انبار خارج و منهدم شدند.
 
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: این اقدامات در شفافیت کامل انجام می‌شود و بیش از ٩٧ درصد تعیین تکلیف کالاها از طریق مزایده یا حراج الکترونیک انجام شده و از ابتدای امسال هیچ حراجی به صورت حضوری برگزار نشد که بیش از ٣٠ هزار نفر روزانه با سامانه برخط مزایده و حراج در تماس هستند و این اقدامات در بستر رقابتی و برخط انجام شد و ١٨٠ نوبت حراج الکترونیکی انجام شد. 
 
اجتهادی تاکید کرد: در این حراج و مزایده‌ها هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و هیچ حاشیه سودی برای ورود دلالان در این ساز و کار وجود ندارد. 
 
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به تمام سالهای گذشته در بحث تعیین تکلیف کالا از طریق فروش حدود 4٧ برابر افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: همچنین در ١٠ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این خصوص رشد ١٠٩ درصدی را تجربه کردیم  و همچنین در این مدت  در بحث اعاده کالا رشد  ١66 درصدی داشتیم.
 
وی تاکید کرد:  تا کنون 4٠٠٠ دستگاه خودروی سواری و  ٢٠٠٠ دستگاه موتور سیکلت تعیین تکلیف شد، همچنین در سال گذشته دو فروند هواپیما از اموال تملیکی خارج و تعیین تکلیف شدند و تا پایان امسال هم تمام  خودروهای سواری و راهسازیکت  در اختیار سازمان قرار گرفته تعیین تکلیف می‌شوند.
 
اجتهادی ادامه داد: همچنین در یک پرونده واگذاری املاک مجرمان اقتصادی به سازمان اموال تملیکی ١١4 فقره ملک با ارزش و در  پرونده دیگری  ٣٨ فقره اموال به سازمان واگذار شده که برخی از این الاک به فروش رفته است. 
 
وی همچنین درباره تعهدات بودجه ای این سازمان گفت: دولت توجهی به درآمد سازمان اموال تملیکی ندارد اما سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این چند سال از یک سازمان زیان ده به یک سودده تبدیل شد و به رتبه نهم دستگاه‌های درآمدی قرار گرفته است و ١٠ هزار میلیارد تومان تعهد بودجه‌ای این سازمان کاملا محقق شده است و بودجه 45٠ میلیون تومانی برای تامین غذای زندانیان را پرداخت می‌کنیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان