صلح ۲ طایفه پس از ۶ سال نزاع در دزفول

رییس کل دادگستری خوزستان: با تلاش‌های شورای حل اختلاف، صلح یاران و هیات‌های صلح دزفول و به برکت اعیاد ماه شعبان و در راستای پویش "به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم" با جلب رضایت اولیای دم، بین این ۲ طایفه صلح و سازش ایجاد شد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: شورای حل اختلاف دزفول در قالب پویش "به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم" موفق به ایجاد صلح وسازش میان 2 طایفه در این شهرستان پس از 6 سال نزاع شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی سه شنبه افزود: اختلاف بر سر اراضی کشاورزی در شهر امام از توابع شهرستان دزفول در سال 97 منجر به نزاع طولانی بین 2 طایفه شد که خسارت‌های مالی فراوانی به منازل و ادوات کشاورزی طرفین وارد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه‌های دزفول، این پرونده به کارگروه ویژه متشکل از اعضای شعبه‌های 17 و 10 شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع و متعاقب آن نشست‌های متعددی با بزرگان طرفین توسط صلح یاران و هیات‌های صلح برگزار شد.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: با تلاش‌های شورای حل اختلاف، صلح یاران و هیات‌های صلح دزفول و به برکت اعیاد ماه شعبان و در راستای پویش "به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم" با جلب رضایت اولیای دم، بین این 2 طایفه صلح و سازش ایجاد شد.

وی گذشت خانواده‌های اولیای دم را مورد تجلیل قرار داد و افزود: جلوگیری از وقوع چنین نزاع و اختلاف‌هایی با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدانی که بین مردم مقبولیت دارند باید مورد توجه جدی باشد.

دهقانی گفت: برخی حوادث ریشه تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی و سلب آرامش مردم می‌شود که می‌توان ضمن اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه، با ترویج فرهنگ گذشت و بخشش از آن جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، رییس توسعه حل اختلاف استان خوزستان نیز 21 آذر ماه امسال از صلح و سازش میان سه طایفه شهرستان دزفول با موضوع نزاع و درگیری در قالب پویش به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌بخشم، خبر داد.

رییس کل دادگستری خوزستان پیش از این اعلام کرده بود که طی یکسال اخیر با اقدامات انجام شده صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان رشد 500 درصدی یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان