وبلاگ مشرق

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!/ نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

سردار غلامعلی رشید به تازگی در یک اشاره دقیق و امنیت‌ساز تأکید کرده است: بهتر است دشمن قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را باور کند تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"ممکن است به انتقاد بسنده نکنیم"

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!/ نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

سعید حجاریان، تئوریسین طرح تحریمی "مشارکت مشروط" در قبال انتخابات و بانی اصلی تحریم انتخابات که جبهه اصلاحات را نیز به اطاعت از خود واداشت؛ به تازگی در اظهاراتی انتخاباتی پیرامون پساتحریم انتخابات گفته است: اگر زورمان رسید و توانستیم با اصول و برنامه وارد انتخابات شویم، سیاست‌ورزی انتخاباتی می‌کنیم در غیر این صورت به‌صورت تمام‌وقت از صدر تا ذیل، یعنی از بانیان از حذف اراده مردم تا خروجی‌های استصواب را نقد فنی و کارشناسی می‌کنیم. اما ممکن است به نقد کارشناسی هم بسنده نشود. من قبل‌تر گفته‌ام میان انتخابات و خیابان منازل زیادی است از جمله نافرمانی مدنی. شکل‌های خفیف نافرمانی مدنی می‌تواند حکومت را سر عقل بیاورد، چون لزوما تصمیم‌های سیاستی فعلی برآمده از عقل نیستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین اظهار می‌کند: در تهران لیست دادن صحیح نبود و جبهه اصلاحات هم کار درستی انجام داد و اطلاعیه‌ای در این رابطه صادر کرد. درباره رای دادن یا ندادن هم معتقدم این کار جنبه شخصی دارد و به صلاحدید افراد بستگی دارد، ولی طبعا اگر شخصی واجد صلاحیت باشد، می‌تواند بر رای دادن یا رای ندادن مردم تاثیر بگذارد. مثلا تصمیم من برای این انتخابات رای ندادن است حالا اگر چهار نفر من را قبول دارند، به این ترتیب 5 نفر از مشارکت‌کنندگان کم می‌شود! ببینید! واقعیت این است رای دادن در انتخابات امسال تفاوت زیادی با رای ندادن ندارد؛ مثل این است که یک تکه کاغذ را داخل جیب‌های یک شلوار شش جیب جابه‌جا کنیم.[1]

*سبب خوشوقتی است که آقای حجاریان؛ از پس چندین سال کتمان و عملیات فریب و ضد اطلاعات و غیره اما اینهمه کتوم بودن را طاقت نیاورد و به تحلیل مشرق اذعان کرد که بانیان تحریم از پس تحریم انتخابات به نافرمانی مدنی یا همان "گزینه خیابان" می‌اندیشند.

تحلیلی که بعدها محمدرضا باهنر نیز به آن اشاره کرد اما حجاریان با ادبیاتی شداد و غلاظ به انکار مسئله پرداخت! +

دقت شود که حجاریان همچنانکه به تحریم انتخابات صفت مشارکت مشروط را اطلاق کرد؛ اکنون نیز برای گزینه خیابان از عبارت "نافرمانی مدنی" استفاده می‌کند. و گرنه کیست که نداند نافرمانی مدنی به رفتارهای در پستو اطلاق نمی‌شود. لذا نمی‌توان خشونت خیابانی را در پشت عبارت‌هایی مثل نافرمانی مدنی پنهان کرد.

اعتراف مهم حجاریان ثابت می‌کند که چرا مقام معظم رهبری درباره مخالفان انتخابات با شدت صحبت کردند و آنها را "مخالف اسلام و نظام" لقب دادند.[2]

این اعتراف همچنین نشان می‌دهد که چرا برخورد تبیینی_امنیتی در قبال تحریم انتخابات و بانیان آن یک ضرورت است؟ ضرورتی که البته در تأخیر قرار دارد.

و اما ماجرای دستمال و شلوار شش جیب!

آقای حجاریان باید بداند که وضعیت اصلاح‌طلبان هرگز بدتر از سال 92 نیست که هیچ نامزدی در انتخابات نداشتند فلذا از نامزد نزدیک یعنی شیخ حسن روحانی حمایت کردند.

پر واضح است که اکنون به سمت آن سیاست درست نمی‌روند چون قصد خیابان و عبور از انتقاد کرده‌اند.

درباره کنایه دستمال و شلوار شش جیب هم حجاریان باید این پاسخ را بشنود که نظامیان قدیمی همواره یک دستمال در یکی از جیب‌های شلوار نظامی خود نگه می‌داشتند. اینکه آنها این دستمال را در کدام جیب قرار می‌دادند لزوما مهم نبود اما چون وجود دستمال از اهمیت بسزایی برخوردار بود نسبت به آن اهتمام وجود داشت.

پس حتی در بدترین و سخت‌ترین حالت‌ها نیز نمی‌توان و نباید از صندوق رأی عبور کرد زیرا همانطور که حجاریان هم بالاخره اذعان کرده است؛ در پسا تحریم انتخابات هیچ چیزی جز "گزینه خیابان" وجود ندارد.

گفتنیست، به تازگی 110 تن از اصلاح‌طلبان نجیب در بیانیه‌ای سرگشاده؛ تئوری تحریم انتخابات را نقد کرده و بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرده‌اند.[3]

***

نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!/ نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

سعید محمد، فعال نزدیک به یک سخنران محفلی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره مجلس یازدهم گفته است:

"چند وقت پیش شنیدم متاسفانه آقای حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کردند که طی 4 سال گذشته هیچ قانونی در مجلس که به نفع قشر مستضعف باشد مصوب نشده. این عین حرف آقای حاجی بابایی است و من از خودم نمی‌گویم. خب این جای تاسف دارد که ما آمدیم نمایندگان و وکلایی را انتخاب کردیم و در این شرایط سخت انتظار است که راهگشا باشند و حل مساله کنند اما چنین نشده‌اند."[4]

*دقت شود که تأسف محمد در مقابل "مدال انقلابی" است که رهبر معظم انقلاب برای فعالیت‌های جهادی و مردم‌محور به مجلس یازدهم دادند!

البته مجلس یازدهم نیز بدون ضعف یا ایراد نبوده ولی در سرجمع فعالیت‌های خود توانست جهت‌گیری قوانین را بیشتر از مجالس قبلی به نفع مردم قرار دهد.

طبیعی است اکنون که یک علم واضحه‌ی کارآمدی از مجلس برخاسته و مصوباتی مثل افزایش حقوق سربازان، طرح کالابرگ، تسهیلات طرح جوانی جمعیت برای خانواده‌ها و... قابل انکار نیستند؛ عده‌ای به مخالفت با آن بپردازند.

و صراحتا باید گفت این رسم بی‌هنران تاریخ است که همواره علیه کارآمدی قیام کنند و برای آنکه بازارشان کساد نشود؛ علیه باهنران به لجن‌پراکنی بپردازند.

سخنان آقای حاجی‌بابایی نیز با عقلانیت در تعارض است و مشخص نیست ایشان چطور توانسته مصوباتی مثل افزایش حقوق سربازان، نظارت بر مسکن و... را ضد مستضعفین بداند. البته حمایت افراد بی‌هنر از این سخنان نیز مقیاس خوبی برای میزان صحت آنهاست.

امثال سعید محمد یا سخنران محفلی مدعی ارتباط با غیب که این روزها علیه مجلس و شخص قالیباف فعال شده‌اند؛ ضمن اینکه خودشان هیچ کارنامه اجرایی ندارند اما در عین حال به مردم نمی‌گویند که مجلس تراز از نظر آنها هر مجلس دیگری و حتی "مجلس ششم" و اکثریت اصلاح‌طلب آن است و فقط مجلسی نباید بر سر کار باشد که اهل کار جهادی باشد!

شاید عجیب به نظر برسد و مثلا کسی بپرسد مخرج مشترک آدم‌هایی مثل آن سخنران محفلی و سعید محمد با برخی اصلاح‌طلبان چیست و چرا هجوم همه آنها به سمت یک شخص خاص است؟

پاسخ اینجاست که امر تعیین‌کننده در نزد سیاست‌بازها هرگز پرچم نیست بلکه شناسنامه و هدف است. ضمن اینکه کارآمدی بازار افراد و جریان‌های بی‌عمل و بی‌هنر را کساد می‌کند.

به همین دلیل می‌بینیم که عده‌ای از منتهی‌الیه چپ تا منتهی‌الیه راست در کنار مشتی ورشکسته سیاسی و فلان سخنران مدعی؛ همگی در ترور قالیباف ید واحده می‌شوند و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. صرفا به این دلیل که کارنامه آقای قالیباف مشحون از "کارآمدی" و بدون هیچ ایرادی از نظر قوه قضائیه و نهادهای امنیتی کشور است.

***

چرا دشمن باید حرف‌های فرماندهان نظامی ایران را باور کند؟!

اعتراف خطرناک حجاریان؛ باهنر درست گفته بود!/ نگاهی به انگیزه بی‌هنران برای هجوم به قالیباف

سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) طی سخنانی در همایش تخصصی بهداری رزمی در جنگ‌های آینده با اشاره به ماموریت و وظایف این قرارگاه برای پاسخ به تهدیدات در آینده، گفته است: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی - تهاجمی را در دستور کار خود دارند و دشمن می‌داند که همواره تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و آماده هستیم در صورت خطا در محاسبه و تعرض به ایران اسلامی، هزینه‌ای بیش از دستاوردها به آنان تحمیل کنیم و اقدام تاکتیکی‌شان را با انتخاب زمان و مکان و همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه‌نشده، به شکست راهبردی تبدیل کنیم.

به گزارش ایسنا، وی تصریح می‌کند: فرماندهان ما از نسل جنگ و انقلاب و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند. مایل نیستیم دشمن بدنبال آزمون اراده و قدرت ما باشد زیرا قطعاً تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت‌. بنابراین باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.[5]

*اشاره سردار رشید به این نکته که "بهتر است دشمن قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را باور کند تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشود" یک اشاره دقیق راهبردی است.

اشاره‌ای منطقی که یک مقایسه صحیح را در مقابل دشمنان ایران قرار می‌دهد و آنها را مجبور به سبک و سنگین کردن مسئله می‌کند.

در پیوست اشاره‌ی امنیت‌ساز سرلشکر رشید البته بایستی بر لزوم کار رسانه‌ای دقیق و پیشرفته که می‌تواند محمل انتقال حقایق قدرت ایران باشد نیز تأکید کرد.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-651464

2_ mshrgh.ir/1562028

3_ mshrgh.ir/1574773

4_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1447579

5_ isna.ir/xdQyQR

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان