ادعای آلبانی : هکرهای مورد حمایت ایران به موسسه آمار ما حمله سایبری کردند

در پی اعلام این خبر و آغاز تحقیقات رسمی، سرانجام روز سه‌شنبه ۱۳ فوریه سازمان ملی صدور گواهینامه‌های الکترونیکی همچنین آژانس امنیت سایبری آلبانی اعلام کردند که «یک گروه مهاجم تحت حمایت دولت ایران» به نام عدالت میهن (the Homeland Justice) عامل حمله به ۴۰ رایانه این موسسه بوده است.

یورونیوز: مقامات امنیت سایبری آلبانی یک گروه هکری «حمایت‌شده» از سوی دولت ایران را مسئول حمله به مؤسسه آمار این کشور اعلام کردند که در اوایل ماه جاری روی داده بود.
 
این موسسه در اول ماه فوریه گزارش داد که هدف یک «حمله سایبری پیچیده» قرار گرفته و برخی از سیستم‌های آن نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.
 
در پی اعلام این خبر و آغاز تحقیقات رسمی، سرانجام روز سه‌شنبه 13 فوریه سازمان ملی صدور گواهینامه‌های الکترونیکی همچنین آژانس امنیت سایبری آلبانی اعلام کردند که «یک گروه مهاجم تحت حمایت دولت ایران» به نام عدالت میهن (the Homeland Justice) عامل حمله به 40 رایانه این موسسه بوده است.
 
آلبانی در گذشته نیز اتهام مشابهی را علیه ایران مطرح کرده بود؛ یعنی پس از یک حمله سایبری در ژوئیه 2022 میلادی که دولت آلبانی وزارت خارجه ایران را در وقوع آن مقصر دانست.
 
دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت این کشور نیز گروه هکری «عدالت میهن» را «بازیگران سایبری دولتی ایران» معرفی کرده‌اند.
 
در آن زمان وزارت خارجه ایران دست داشتن در این حمله را تکذیب کرد و در مقابل در جریان این مناقشه ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا از آلبانی حمایت کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان