به دنبال انفجار در خط لوله گاز سراسری ؛ گاز ادارات و صنایع لرستان ، خراسان شمالی و زنجان قطع شد

نادر رابطی روز چهارشنبه با بیان اینکه این محدودیت‌ها به دلیل وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور انجام شده است، افزود:‌ با تهمیدات لازم مصرف گاز مدیریت می شود تا مشکلی برای مشترکان این انرژی روی ندهد.

به دنبال انفجار در خط لوله گاز سراسری در بروجن چهارمحال و بختیاری که به کفته مسئولان، بر اثر یک خرابکاری رخ داده، گاز صنایع و ادارات چند استان قطع شده است.
 
گاز ادارات زنجان قطع و مصرف صنایع محدود شد1402/11/25 - 10:39
 
مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: گاز ادارات استان به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی،‌ قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد.
 
نادر رابطی روز چهارشنبه با بیان اینکه این محدودیت‌ها به دلیل وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور انجام شده است، افزود:‌ با تهمیدات لازم مصرف گاز مدیریت می شود تا مشکلی برای مشترکان این انرژی روی ندهد.
 
وی یادآور شد:‌ از دقایق اولیه این حادثه که از نخستین ساعات بامداد امروز روی داد به منظور مدیریت مصرف پیامک هایی با مضمون " به دلیل افت فشار گاز و به جهت حفظ پایداری شبکه گاز شهری،‌ جریان گاز واحدهای صنعتی،‌ تجاری،‌ ورزشی،‌ اداری و آموزشی از ساعت 6 صبح قطع می شود "،‌ ارسال شد.
 
رابطی از مشترکان گاز طبیعی خواست ضمن صرفه جویی در مصرف این انرژی،‌ واحدهایی که گاز آنها قطع شده است اقدامات ایمنی را هنگام برقراری مجدد این انرژی مدنظر قرار دهند و صنایع نیز در این مدت از سوخت جایگزین استفاده کنند.
 
حادثه انفجار گاز ساعت یک بامداد چهارشنبه در چند نقطه موجب بروز آتش‌سوزی در خط لوله اصلی و قطعی گاز شد.
 
شرکت گاز استان زنجان هم اکنون 404 هزار و 972 مشترک دارد که این میزان، 100 درصد شهرهای استان و 95.5 درصد خانوارهای روستایی را شامل می شود.
 
تاکنون بیشتر روستاهای نزدیک به شهرهای استان گازرسانی شده است و تنها برخی از روستاهای سخت گذر و کمتر از 20 خانوار استان از گاز طبیعی بی بهره هستند.
 
قطع گاز ادارات و صنایع لرستان تا اطلاع ثانوی1402/11/25 - 10:38
 
ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران استان گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.
 
ستاد مدیریت بحران لرستان گفت:در پی انفجار شب گذشته در خطوط انتقال گاز به اطلاع می‌رساند پیرو مصوبه ستاد مدیریت بحران استان گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.
 
بر این اساس برای گاز خانگی و مشترکین عادی تا این لحظه هیچگونه محدودیتی در نظر گرفته نشده است. 
 
گاز صنایع و اداره های خراسان شمالی قطع شد1402/11/25 - 10:38
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران و تصمیم دیسپاچینگ شرکت گاز در خصوص پیشگیری از افت فشار گاز، مصرف تمامی صنایع و اداره های این استان از امروز چهارشنبه تا اطلاع ثانوی قطع شد.
 
غلامرضا شفیق اظهار کرد: مصرف گاز تمامی ادارات سطح استان قطع و باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت تمامی جایگاه های عرضه سوخت CNG در سراسر استان به مدت 24 ساعت تعطیل شد.
 
وی افزود: همچنین فعالیت سالن های ورزشی و فرهنگی سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و فعالیت شیفت عصر تمامی مدارس استان تعطیل و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
شفیق خاطرنشان کرد: از عموم هم استانی ها نیز درخواست می شود در مصرف گاز حداکثر صرفه جویی را اعمال کنند.
 
خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که 44 درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و حدود 100 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان