اعلام رنکینگ رسمی فیفا: ایران، بیستمین تیم برتر دنیا! (+عکس)

با پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و آفریقا، فدراسیون جهانی فوتبال رتبه بندی بهترین تیم‌های دنیا را اعلام کرد. این نخستین رنکینگ اعلام شده توسط فیفا در سال ۲۰۲۴ میلادی است که طی آن، تیم ملی ایران یک پله صعود کرد.

رنکینگ رسمی فیفا اعلام شد و تیم ملی ایران توانست به رتبه بیستم جهان صعود کند.

به گزارش "ورزش سه"، با پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و آفریقا، فدراسیون جهانی فوتبال رتبه بندی بهترین تیم‌های دنیا را اعلام کرد. این نخستین رنکینگ اعلام شده توسط فیفا در سال 2024 میلادی است که طی آن، تیم ملی ایران یک پله صعود کرد.

در رنکینگ اعلام شده، رتبه‌های اول تا یازدهم دست نخورده و بدون تغییر ماند چرا که اساسا تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی هیچ مسابقه ملی را طی ماه‌های اخیر برگزار نکرده بودند و تنها تیم‌های آسیایی و آفریقایی درگیر مسابقات قاره‌ای بودند.

اعلام رنکینگ رسمی فیفا: ایران، بیستمین تیم برتر دنیا! (+عکس)

در رنکینگ اعلام شده، تیم ملی ایران توانست نسبت به رتبه بندی قبلی، 43.15 امتیاز مثبت کسب کند و شمار امتیازات خود را به عدد 1608 برساند و به رتبه بیستم جهان صعود کند.

اعلام رنکینگ رسمی فیفا: ایران، بیستمین تیم برتر دنیا! (+عکس)

تیم ملی ژاپن نیز با 1614 امتیاز همچنان برترین تیم آسیایی است و در رتبه نخست قاره جای گرفته است. البته آنها نسبت به رنکینگ قبلی با کاهش پنج امتیاز روبرو شدند تا فاصله سامورایی‌ها با تیم ملی ایران به حدود 6 امتیاز برسد.

تا پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا، دو تیم فاصله 55.11 امتیازی با یکدیگر داشتند ولی این اختلاف اکنون کمتر شده که در صورت لغزش ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی، رتبه نخست قاره می‌تواند به شاگردان قلعه‌نویی برسد.

تیم ملی قطر پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با رشد چشم‌گیری، 21 پله در رتبه بندی جهانی صعود کرده و به رده 37 دنیا رسیده است. اردن نیز که دیگر فینالیست جام ملت‌ها بود، رشد هفده پله‌ای داشته و به جایگاه 70 جهان رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان