مجلس قانون مالیات خودروهای لوکس را اصلاح کرد

شماره روزنامه: ۵۹۴۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ...

بر این اساس انواع خودروی سواری و وانت دو‌اتاق (کابین دارای شماره انتظامی) شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از 35میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک‌درصد می‌شوند. ماخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو تعیین‌شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور است.

این سازمان مکلف است مراتب را به نحو مقتضی براساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور که باید تا پایان خرداد سال ١٤٠٣ به صورت برخط به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شود به اطلاع اشخاص مشمول برساند تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر‌دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو‌های تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال 1٤03 پرداخت نمایند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (190) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366.12.3 و اصلاحات بعدی است ثبت نقل و انتقال خودرو‌هایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی نقل‌و‌انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسوولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودرو‌های مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ١٤٠٣ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان