روند دلار در این هفته چگونه خواهد بود؟

نوسان محدود در بازار ارز

شماره روزنامه: ۵۹۵۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ...

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با وجود تمام نوسانات، قدرت معامله‌گران صعودی و نزولی با یکدیگر تقریبا برابر بود. از طرفی به‌دلیل عدم وجود اخبار خاص در بازار، حمایتی از سوی اخبار برای هیچ یک از جبهه‌های معامله‌گران صورت نگرفت و در نتیجه این موضوع قیمت دلار ثابت ماند. بازار طلا هم نوسانات چندانی را تجربه نکرد و در کل می‌توان گفت این هفته برای معامله‌گران هفته راکدی بود. اما روز آخر معاملاتی برای بازارها با دست بالای معامله‌گران صعودی آغاز شد و قیمت دلار با رشد 550 تومانی به 55 هزار و 800 تومان رسید. این میزان افزایش در روز آخر معاملاتی معمولا در شرایط خنثی طبیعی است و به نوعی پوشش ریسک برای احتمالات گوناگون در انتهای هفته به حساب می‌آید.اخباری که روز پنج‌شنبه موجب افزایش قیمت دلار شد مربوط به بالاگرفتن دوباره آتش درگیری‌ها در غرب آسیا بود. البته یک نکته اساسی که باید در این خصوص در نظر داشت این است که این اخبار بیش از آنکه جنبه اقتصادی داشته باشد، از اهمیت سیاسی برخوردار است و فقط به صورت کوتاه مدت می‌تواند بر روحیات حاکم بر بازار تاثیر داشته باشد.

در نتیجه این امر نباید بهای زیادی به آنها داد، چراکه کشورهای درگیر در این منطقه تاثیر چندانی بر عرضه و تقاضای ارز در کشور ندارند. بیشتر تبعات سیاسی آن در طولانی‌مدت باید مدنظر قرار گیرد و از تاثیر گرفتن از آنها در کوتاه‌مدت باید خودداری کرد.

با توجه به آنچه بیان شد، باید در نظر داشت که رشد قیمت دلار در این هفته به صورت جزئی و کوتاه مدت دور از انتظار نیست، اما انتظار نمی‌رود که این افزایش قیمت‌ برای مدت طولانی بر بازار تاثیر داشته باشد و بیشتر جنبه نوسان‌گیری برای معامله‌گران کوتاه مدت بازار دارد. فعلا آنچه در روند معاملات بازار مشخص است این است که بین خریداران و فروشندگان از لحاظ توان مالی یک توازن برقرار است که می‌تواند قیمت را در نواحی کنونی حفظ کند و فعلا نشانه‌ای از ورود پول تازه به بازار احساس نمی‌شود.معاملات روز پنج‌شنبه در بازار طلا هم ‌مانند بازار ارز روند صعودی داشت که نشان از وجود تفکراتی ثابت در این دو بازار دارد و معامله‌گران طلا هم ‌مانند دلار تحت تاثیر جو این اخبار سیاسی قرار گرفته‌اند در روز پنج‌شنبه قیمت سکه تمام طرح جدید با رشد 300 هزار تومانی به 55 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه هم با رشد 100 هزار تومانی همراه بود و کار خود را در هفته گذشته با 18 میلیون و 200 هزار تومان به پایان رساند. قیمت ربع سکه هم تحت تاثیر اخبار با رشد جزئی 50 هزار تومانی همراه بود و بدین‌ترتیب این دارایی هم کار خود را در قیمت 11 میلیون و 250 هزار تومان در هفته گذشته به پایان رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان