هیچ ارتباطی بین زایمان زودرس و بیماری اوتیسم وجود ندارد

در حالی که محققان در ابتدا رابطه‌ای بین زایمان زودرس و اوتیسم (تا ۱.۶٪ برای نوزادان بسیار نارس) پیدا کردند، پس از در نظر گرفتن سایر عواملی که ممکن است در آن دخیل باشند مانند قومیت، سن مادر، و جنسیت و اندازه نوزاد، این ارتباط از بین رفت.

تحقیقات جدید نشان می دهد که هیچ ارتباط معنی داری بین زایمان زودرس و اوتیسم وجود ندارد.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، یافته‌های حاصل از مطالعه بیش از 100000 زایمان نشان می‌دهد که زایمان زودرس در بروز بیماری اوتیسم نقشی ندارد.

دکتر «ساپیر الوک»، نویسنده اصلی و متخصص زنان و زایمان، گفت: «علت دقیق اوتیسم مشخص نیست و پیچیده است. اما بر اساس داده‌های ما، بعید است که تنها یک عامل مامایی دلیل اختلال اوتیسم باشد.»

تحقیقات در مورد علت اوتیسم بحث برانگیز است، به ویژه ارتباط احتمالی با زایمان زودرس.

در حالی که محققان در ابتدا رابطه‌ای بین زایمان زودرس و اوتیسم (تا 1.6٪ برای نوزادان بسیار نارس) پیدا کردند، پس از در نظر گرفتن سایر عواملی که ممکن است در آن دخیل باشند مانند قومیت، سن مادر، و جنسیت و اندازه نوزاد، این ارتباط از بین رفت.

الوک در بیانیه خبری گفت: «به جای اینکه یک عامل علت بروز اوتیسم باشد، نظریه قابل قبول تر شامل وجود همزمان چندین عامل است.»

بر اساس گزارش محققان، در سرتاسر جهان اوتیسم یکی از شایع‌ترین اختلالات رشدی است که از هر 100 کودک 1 نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان