ادعای نیویورک تایمز : انفجار گاز، کار اسرائیل است

نیویورک تایمز به نقل از چند مقام غربی مدعی شده است : اسرائیل در روزهای اخیر مخفیانه دو حمله علیه خطوط اصلی گاز ایران اجرا کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از "چند مقام غربی مطلع" مدعی شد دو انفجار خط لوله گاز در ایران، کار اسرائیل بود.

به گزارش عصرایران، خط لوله اصلی گاز ایران بامداد چهارشنبه گذشته (25 بهمن 1402) به صورت همزمان در دو استان (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) دچار حادثه و آتش سوزی شد. این حوادث باعث قطع گاز در این دو خط لوله شد. مقامات ایران این دو حادثه را خرابکاری و تروریستی توصیف کرده اند.

نیویورک تایمز این خبر را به قلم  4 نفر از خبرنگاران خود به نام های فرزانه فصیحی ، Eric Schmitt ،  Ronen Bergman و Julian E. Barnes و  به نقل از "چند مقام مسوول غربی و یک تحلیلگر ایرانی" منتشر کرده اما به نام و هویت آنها اشاره نکرده است.

نیویورک تایمز این انفجارهای گاز را افزایش سطح تنش در جنگ مخفیانه "جنگ در سایه" میان ایران و اسرائیل توصیف کرده است.

خبر روزنامه نیویورک تایمز درباره اینکه اسرائیل عامل انفجار اخیر دو خط لوله گاز ایران است

خبر روزنامه نیویورک تایمز درباره اینکه اسرائیل عامل انفجار خط لوله گاز ایران است
این منابع به نیویورک تایمز گفته اند : اسرائیل در روزهای اخیر مخفیانه دو حمله علیه خطوط اصلی گاز ایران اجرا کرد که انتقال گاز گرمایش را برای میلیون ها نفر در ایران مختل کرد.

این روزنامه تاکید کرد که این حملات "تغییر آشکاری در جنگ سایه ای است که ایران و اسرائیل سال هاست از طریق هوا، زمین، دریا و به صورت الکترونیکی به راه انداخته اند."

این روزنامه حملات سایبری گذشته علیه سیستم های پمپ بنزین در ایران را نیز کار اسرائیل دانسته است.

نیویورک تایمز افزود: اسرائیل سال‌هاست که سایت‌های نظامی و هسته‌ای ایران را هدف قرار داده و سران و دانشمندان هسته‌ای ایران را در داخل و خارج از کشور کشته است.، علاوه این با حملات سایبری سرورهای وزارت نفت را از کار انداخته و منجر به هرج و مرج در پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور شده است.

نیویورک تایمز ادامه داد: "اما مقامات و تحلیلگران گفتند منفجر کردن بخشی از زیرساخت های انرژی ایران، که صنایع، کارخانه ها و میلیون ها شهروند عادی و غیرنظامی به آن وابسته هستند، نشان دهنده تشدید "جنگ مخفیانه" است و به نظر می رسد جبهه جدیدی باز شده است".

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درخواست نیویورک تایمز برای اظهار نظر را رد کرد.

نیویورک تایمز ادامه داد مقامات غربی و یک کارشناس ایرانی به این روزنامه گفتند حملات به خط لوله گاز ایران "که توسط اسرائیل انجام شد" مستلزم دانش عمیق زیرساخت های ایران و هماهنگی دقیق است، به ویژه این که دو خط لوله در چندین مکان به طور همزمان مورد اصابت قرار گرفتند.

یکی از مقامات غربی آن را "حمله نمادین بزرگ" توصیف کرد که تعمیر آن برای ایران نسبتاً آسان بود و آسیب نسبتا کمی برای غیرنظامیان وارد کرد.

این مقام به این روزنامه گفت که این حادثه، "هشدار جدی" درباره آسیب هایی است که اسرائیل می تواند به دلیل گسترش درگیری در سراسر خاورمیانه و افزایش تنش بین ایران و دشمنانش، به ویژه اسرائیل و ایالات متحده امریکا، وارد کند.

 

  حادثه انفجار خط لوله گاز بروجن  استان چهارمحال و بختیاری  - بامداد روز چهارشنبه گذشته 25 بهمن 1402 - ایرنا

حادثه انفجار خط لوله گاز بروجن

این دو انفجار در بامداد چهارشنبه به شبکه توزیع گاز ایران آسیب وارد کرد. مقامات ایرانی این حوادث را اقدام "خرابکاری و تروریستی" اعلام کردند.

محمد اوجی، وزیر نفت ایران، این حملات را «تروریستی» توصیف و محکوم کرد و گفت هدف آنها از بین بردن زیرساخت‌های انرژی ایران و گسترش نارضایتی داخلی است اما انگشت اتهام را مستقیم به سوی اسرائیل نگرفت.

این دو انفجار تلفات جانی نداشت اما باعث اختلال در تامین گاز در حداقل سه استان شد.

خبرگزاری شانا وابسته به وزارت نفت به نقل از مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: این اقدام خرابکارانه و تروریستی حدود ساعت یک بامداد در دو نقطه انجام شد.

هیچ فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است و مقامات ایران نیز فرد یا گروه یا کشوری را به عنوان عامل انفجار معرفی نکرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان