ذخیره خون اصفهان به کمتر از چهار روز رسید

مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: ذخیره خون استان در زمان حاضر با ذخیره یکهزار و ۵۴۳ واحد برای چهار روز و کلانشهر اصفهان به ۷۷۲ واحد برای ۲.۴ روز رسیده درحالیکه حداقل استاندارد ذخایر خونی، هشت روز است.

مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: ذخیره خون استان به کمتر از چهار روز رسید و از شهروندان درخواست می‌شود با اهدای خون خود، جان بیماران نیازمند را نجات دهند.

کیان دهراب‌پور روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: ذخیره خون استان در زمان حاضر با ذخیره یکهزار و 543 واحد برای چهار روز و کلانشهر اصفهان به 772 واحد برای 2.4 روز رسیده درحالیکه حداقل استاندارد ذخایر خونی، هشت روز است.

وی با تاکید بر نیاز فوری به همه‌ گروه‌های خونی در استان اصفهان، اظهار کرد: میانگین مراجعه برای اهدای خون از ابتدی سال تاکنون 580 نفر و خونگیری از 460 نفر در ماه بوده است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: کمترین میزان مراجعه مربوط به بهمن با کمتر از 500 نفر و کمترین خونگیری نیز در همین ماه با کمتر از 400 مورد است.

دهراب‌پور ادامه داد: مصرف فرآورده‌های مختلف خونی در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 20 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش ذخایر خونی فقط مربوط به اصفهان نیست اما مصرف خون در داخل استان زیاد است و ذخایر خیلی زود تنزل پیدا می‌کند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: 62 مرکز در استان اصفهان از مرکز انتقال خون، فرآورده‌های خونی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر واحد خون‌ می‌تواند جان حداقل سه نفر را از مرگ نجات دهد، گفت: یکهزار ‌و 500 بیمار تالاسمی، بالغ بر یکهزار بیمار هموفیلی و حدود 2 هزار و 500 بیمار دیالیزی در استان بصورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

دهراب‌پور تاکید کرد: با توجه به اینکه به تعطیلات نوروزی و ماه رمضان نزدیک می‌شویم احتمال کاهش مراجعه افراد برای اهدای خون وجود دارد.

وی تصریح کرد: حدود 50 واحد خون نیز در هفته برای سیستان و بلوچستان ارسال می شود اما از ابتدای بهمن به‌دلیل کاهش ذخایر خونی استان اصفهان ارسالی نداشتیم.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان دی حدود سه هزار واحد خون به سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

وی اضافه کرد: 57.59 درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل 2 بار در سال خون اهدا می کنند.

به گزارش ایرنا، 11 مرکز اهدای خون در استان اصفهان فعالیت می‌کند که 2 مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

96.5 درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و 3.5 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان