وبلاگ مشرق

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟/ اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر ۸ سخت‌تر است

گرانی و تورم لجام گسیخته موجب شده مصرف گوشت قرمز مردم به نصف برسد. دولت باید در این زمینه کاری بکند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قیمت گوشت هم باید تابع تورم باشد

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟/ اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر 8 سخت‌تر است

افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفته است: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور به 6 تا 7 کیلو در سال کاهش یافته و برای این میزان از مصرف، عرضه کنونی کافی است. اما سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور باید به 12 کیلو در سال بازگردد و نصف شدن سرانه مصرف به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و حذف شدن گوشت از سبد خرید دهک‌هایی از جامعه و کاهش خرید دهک‌هایی دیگر اتفاق افتاده است.

به گزارش شفقنا، او می‌افزاید: در شرایط کنونی نمی‌توان انتظاری برای کاهش قیمت گوشت قرمز داشت هرچند در نیمه دوم سال جاری مقامات مسئول پیوسته در رسانه‌ها وعده تحقق این امر را می‌دهند اما همان طور که می‌بینیم اتفاق جدیدی رخ نداده است.

دادرس تصریح می‌کند: قیمت هر کالایی در کشور به اندازه نرخ تورم افزایش پیدا کرده است، در شرایطی که تورم کشور بنا بر گزارش مرکز آمار 44.3 درصد است. قیمت گوشت نمی‌تواند تابع این تورم نباشد.[1]

*ما قضاوت درباره اظهارات این مقام ذیربط در بازار کشور را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

انتظار است که مسئولان محترم دولتی نسبت به کاهش مشکلات مردم اهتمام ویژه داشته باشند.

***

جدال خواندنی چپ‌های نجیب با چپ‌های تحریمی

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟/ اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر 8 سخت‌تر است

حمیدرضا جلایی‌پور، فعال مشارکت‌جوی اصلاح‌طلب و از امضاکنندگان بیانیه 110 امضایی، طی یادداشتی در پاسخ به انتقادات عباس عبدی از بیانیه مذکور نوشته است:

"نکته مهم متن بیانیه این است که اولا آزادی کامل انتخابات از اهداف ممارست‌های انتخاباتی است و نه پیش‌شرطش و ثانیا خود مصلحان‌ هم باید در افزایش رقابت و مشارکت و معنای انتخابات و تاثیر نهادهای انتخاباتی عاملیت داشته باشند. وقتی مصلحان حتی از ثبت‌نام برای ورود به رقابت اجتناب کنند و از حق رای‌شان که معانی و کارکردها و انواع متعددی دارند استفاده نکنند، عاملیت خودشان را محدود کرده‌اند."

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین کنایه‌های عبدی را بعضا غیر منصفانه، تحقیرآمیز و مبتنی بر اطلاعات اشتباه ارزیابی کرده است.[2]

*2 گزاره مورد اشاره جلایی‌پور مبنی بر اینکه "آرمان‌های سیاسی هدف هستند نه پیش‌شرط و مدعیان اصلاح هم باید در انتخابات شرکت کنند تا عاملیت‌شان مخدوش نشود"؛ حاقّ مطلب و باطل‌السحر نمایش چپ‌های تحریمی است.

2 گزاره عقلانی و کاملا صحیح که اصلاح‌طلبان تحریمی همانطور که در مناظرات مکتوب درباره هدف خیابانی تحریم انتخابات، سکوت و اقدام به ناسزاگویی کردند؛ درباره آنها هم هیچ سخنی ندارند.

سخنی ندارند از آن رو که قضیه واضح است و امر واضح نیز همانند خورشید است که مردم گرما و نور آنرا احساس می‌کنند فلذا خورشید قابل انکار نیست. (بماند که در عبرت‌های صدر اسلام می‌بینیم که در صورت بدعملی خواص؛ مواردی رخ می‌دهد که جامعه حتی امثال خورشید را هم انکار می‌کند)

اکنون انتظار این است که عباس عبدی یا در گفت‌وگو با مخاطبان خود؛ بدیهیات مطروحه از سوی جلایی‌پور را منطقا رد کند (که این کار شدنی نیست) یا اینکه از بابت موضع غلط خود عذر بخواهد.

گزینه‌ای که البته بعید به نظر می‌رسد و دیکتاتوری حزبی موجود در اردوگاه اصلاحات اساسا اجازه مخالفت با راهبردهای کلان چپ‌های تحریمی و نانجیب را نمی‌دهد.

استدلال‌های آقای جلایی‌پور همچنین برای شهروندانی که مدعی رأی ندادن در انتخابات هستند نیز نافع است.

***

اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر 8 سخت‌تر است

نظر یک اصلاح‌طلب: چرا باید رأی بدهم؟/ اژه‌ای: شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر 8 سخت‌تر است

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین والفجر هشت و روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است: بدون شک شرایط امروز، از شرایط عملیات والفجر هشت، سخت‌تر است چرا که آن روز دشمن شما سپاهیان سلحشور را باور نداشت، اما امروز شما را باور کرده و از شما زخم خورده و کینه دارد لذا پیوسته در حال رصد و توطئه‌چینی است؛ لهذا مسئولیت شما و به ویژه بخش حفاظت اطلاعات شما، خطیرتر و سنگین‌تر است.

به گزارش ایلنا، سردار جمیری، فرمانده سپاه حفاظت نیز طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه ماموریت امروز سپاه حفاظت، به مراتب سخت‌تر، خطیرتر و حساس‌تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: سنگری که امروز سپاه حفاظت در آن خدمت می‌کند، سنگر استقامت، شجاعت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.[3]

*درک این حقیقت که شرایط امروز، سخت‌تر از شرایط عملیات والفجر 8 است نیاز به تبیین نخبگانی و عمومی دارد.

ما همه باید بدانیم که اگر در والفجر 8 قرار بر عبور از اروند و خط شکنی چند گردان غواص بود اما اکنون همه آحاد ملت باید از دریای توطئه‌های دشمن به سلامت عبور کنند و قله‌های بزرگتری را در مسیر پیشرفت ایران و انقلاب اسلامی فتح کنند.

و ابزار این عبور نیز جز "تحلیل صحیح" نیست.

و استخراج تحلیل صحیح از میان توطئه‌های دشمن، نفوذی‌ها، غوغای سخنرانان بی‌معلومات و کاسبان قدرت هرگز کار آسان و ساده‌ای نیست.

در این جبهه چند وجهی و ترکیبی البته هرکس باید منصه‌ی پیش روی خود اعم از علم منزل، کار فرهنگی، سیاست‌ورزی، نظامی‌گری، امنیت‌بخشی، هنرمندی و... را یک تنگه احد بداند که قرار است بواسطه آن بخشی از منافع جمعی و ملی حاصل شود.

"تحلیل صحیح" ما را به سمت بهترین عملکردها در تنگه‌های احد اختصاصی‌شده رهنمون خواهد بود.

***

1_ https://fa.shafaqna.com/?p=1745666

2_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-651984

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1449967

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان