کرملین : درخواست بورل برای تحقیقات بین‌المللی درباره مرگ ناوالنی غیرقابل قبول است

بورل ، روز گذشته، گفته بود که مسکو باید اجازه بدهد درباره مرگ ناوالنی تحقیقات مستقل بین‌المللی انجام شود.

سخنگوی کاخ کرملین به سوالاتی درباره درخواست‌ها مبنی بر تحقیقات بین‌المللی درباره مرگ منتقد مشهور رییس جمهور روسیه و روابط دوجانبه مسکو با برخی کشورهای آسیایی پاسخ داد.
 
به گزارش ایسنا، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز (سه‌شنبه) گفت که درخواست «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر انجام شدن تحقیقات «مستقل بین‌المللی» درباره مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد پویتن، برای مسکو قابل قبول نیست.
 
بورل، روز گذشته، گفته بود که مسکو باید اجازه بدهد درباره مرگ ناوالنی تحقیقات مستقل بین‌المللی انجام شود.
 
پسکوف گفت: ما این درخواست‌ها را نمی‌پذیریم، به ویژه از آقای بورل.
 
او در واکنش به اظهارات «الکساندر ووجیچ» رییس جمهور صربستان در پی مرگ ناوالنی، مبنی بر این که این رخداد ممکن است روابط میان مسکو و بلگراد را پیچیده کند، گفت: من از چگونگی این اظهارات اطلاعی ندارم اما تنها چیزی که ما از آن مطمئن هستیم و به مرگ هیچ کسی ارتباطی ندارد، این است که بلگراد مدام تحت فشار زیادی قرار دارد. این فشار مداوم و بی‌سابقه است.
 
ناوالنی در سال 2021 به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد.
 
پسکوف روز گذشته گفته بود که تحقیقات درباره مرگ ناوالنی ادامه دارد و «اظهارات عوامانه» درباره مسئولیت احتمالی دولت روسیه در مرگ او را محکوم کرد.
 
او با گفتن این که در حال حاضر، نتیجه تحقیقات منتشر نشده و مشخص نیست، افزود «تمامی اقدامات لازم در حال انجام شدن است.»
ناوالنی به 19 سال زندان محکوم شده و در حال گذران این مدت حبس بود. وی در 16 فوریه در سن 47 سالگی در زندانی در قطب شمال  درگذشت.
 
سخنگوی کرملین همچنین درباره روابط مسکو با پیونگ‌یانگ گفت: کره شمالی همسایه نزدیک ما است و ما قصد داریم روابط خود با تمامی همسایگانمان را گسترش دهیم.
 
افزون بر این، پسکوف درباره روابط روسیه با امارات متحده عربی نیز گفت: به طور کلی، ما با ابوظبی گفتمان متمرکزی داریم و این گفتمان را گسترش خواهیم داد. ما در حال گسترش روابطمان در تمامی حوزه‌ها هستیم، از جمله در زمینه همکاری‌های تجاری و اقتصادی.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان