گزارش تصویری از نشست خبری مارتین اسکورسیزی در جشنواره فیلم برلین (عکس)

مارتین اسکورسیزی در جشنواره فیلم برلین پاسخگوی سؤالات خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، منتقدان و نویسندگان سینمایی بود.

منصور جهانی / برلین - «مارتین اسکورسیزی» Martin Scorsese کارگردان سرشناس سینمای جهان، روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه جاری (20 فوریه 2024) در ششمین روز برگزاری هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلیناله» Berlinale در کشور آلمان، در برابر دوربین عکاسان و فیلمبرداران دنیا قرار گرفت و در نشست خبری این رویداد معتبر سینمایی پاسخگوی سؤالات خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، منتقدان و نویسندگان سینمایی بود.

«مارتین اسکورسیزی» کارگردان مطرح آمریکایی، در ساعت 17 روز چهارشنبه دوم اسفند ماه جاری (21 فوریه 2024)  به وقت اروپا برای یک عمر دستاورد هنری در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» با دریافت جایزه افتخاری خرس طلایی مورد تقدیر مسئولان این رویداد معتبر و رده الف سینمای جهان قرار می‌گیرد.

در بیانیه مسئولان جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» درباره این اسطوره سینمای جهان آمده است: برلیناله مفتخر است که خرس طلای افتخاری امسال را به فیلمسازی که مدام سینما را به سمت مسیرهای ناشناخته سوق داده است، تقدیم می‌کند.

گزارش تصویری از نشست خبری مارتین اسکورسیزی در جشنواره فیلم بزلین (عکس)

«مارتین اسکورسیزی» با مجموعه‌ای از آثار شش دهه و بیش از چهل ویژگی، از حماسه‌های جنایی تا فیلم‌های انیمیشنی و درام‌های مذهبی، انقلابی در سینما ایجاد کرده است و با هر فیلم جدید، خود را دوباره اختراع می‌کند. آخرین اثر او، «قاتلان ماه گل» Killers of the Flower Moon گواهی روشن و گیرا از قدرت سینما برای تبدیل شدن به چیزی است که «راجر ایبرت» Roger Ebert منتقد سینمایی زمانی آن را «ماشین همدلی» می‌نامید، مجرای تله‌پاتی بین فیلمساز و تماشاگر.

این پنل عمیق که توسط کسی جز کارگردان تحسین‌شده بریتانیایی، «جوآنا هاگ» میزبانی نمی‌شود، از دو فیلمساز دعوت می‌کند تا درباره سفر اسکورسیزی در میان فیلم‌ها و همچنین عشق مشترک ما به سینما به همه زبان‌های آن تأمل کنند.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» با مدیریت خانم «ماریت ریسنبک» Mariette Rissenbeek و مدیریت هنری «کارلو چاتریان» Carlo Chatrian در چندین بخش رقابتی از جمله؛ بخش رقابتی «اصلی»، بخش رقابتی «برخوردها» Encounters، بخش رقابتی «نسل‌ها» Generations، بخش رقابتی «فُروم» Forum، بخش «فیلم کوتاه»، بخش «مستند» و چندین بخش غیررقابتی از جمله؛ بخش «پانوراما»، بخش «نمایش ویژه»، بخش «نمایش سینمای کلاسیک» و ... از روزهای 26 بهمن تا 6 اسفند ماه جاری (15 تا 25 فوریه 2024) در شهر برلین در کشور آلمان برگزار می‌شود.

عکس‌: منصور جهانی 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان