پاسخ جبلی به آمار کاهش مخاطب تلویزیون : اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها علمی نیست

جبلی ، رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوالی درباره نتایج نظرسنجی‌ها برنامه‌های تلویزیون و افت مخاطب گفت: نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کار علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمنیه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد.

رییس سازمان صداوسیما به نتایج نظرسنجی‌ها و افت مخاطبان صدا و سیما واکنش نشان داد.
 
رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال ایرنا درباره نتایج نظرسنجی‌ها برنامه‌های تلویزیون و افت مخاطب گفت: نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کار علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمنیه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد.
 
به گزارش ایرنا، پیمان جبلی با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: آمار خامی که وجود دارد باید فراوری و با شاخص‌های مختلف سنجیده شود. ما از هر گونه کمک منصفانه و دلسوزانه رسانه به جامعه و مردم از جمله رسانه ملی استقبال می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره پخش سریال «پایتخت» در ایام نوروز تاکید کرد: دوستان ما در سیمافیلم دارند مجموعه‌های مختلف نمایشی را دنبال می‌کنند. در مورد مصادیق باید اطلاعاتم را به روز کنم.
 
جبلی درباره برنامه‌هایی که نوروز و ماه رمضان از تلویزیون پخش می‌شود یادآور شد: من فردا از پشت صحنه چند سریال و امشب از پشت صحنه برنامه «محفل» بازدید می‌کنم. این برنامه در ماه رمضان پرتوان مثل سال گذشته در خدمت مردم خواهد بود.
 
جبلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: این نمایشگاه این فرصت را در اختیار مردم قرار می‌دهد که ارتباط مستقیم و بی واسطه با رسانه‌ها داشته باشند و با پیام آفرینان در رسانه‌ها آشنا شوند. خیلی خوشحالم که در جمع همکاران رسانه‌ای خودم هستم.
 
رییس صداوسیما شبکه‌های دویست گانه انتخابات را مهم‌ترین اقدام رسانه ملی برای مردمی کردن اننخابات دانست و افزود: تا امروز حدود 1400 مناظره در حدود 200 حوزه انتخابیه بین نامزد‌های مختلف برگزار شده است. در کنار این مناظره‌ها حدود 2400 بسته تصویری بیست دقیقه‌ای نامزد‌ها در جدول پخش قرار گرفته است. از فردا ساعت 8 صبح مردم شاهد این برنامه‌ها خواهند بود. نامزد‌های حوزه انتخابیه به صورت دسته جمعی با هم گفتگو می‌کنند. در شهر تهران هم عینا همین اتفاق افتاده و مناظره‌ها ضبط شده است. از کانال انتخاباتی تهران مردم می‌توانند برنامه‌ها را تماشا کنند.
 
وی افزود: ما رسانه‌ها در قالب‌ها و ماموریت‌های مختلف وظیفه مان رساندن صدای مردم به مسئولان و بیان واقعیت‌ها و امیدآفرینی است. هر چقدر ما رسانه‌ها به هم نزدیک شویم و تعامل بیشتری داشته باشیم سود و فایده اش به نفع جامعه است. ما رسانه‌ها از هم توقع متقابل داریم و در نهایت برابر جامعه مسئول هستیم. هر اقدامی که باعث تضعیف این روحیه بشود اشکال دارد.
 
جبلی با اعلام این خبر که در حال حاضر حدود 17 سریال جلوی دوربین داریم گفت: نزدیک 25 فیلمنامه سریال هم در آستانه قرارداد داریم. برای سال آینده تا پایان سال جدول پخش مجموعه‌های نمایشی مان پر شده است. به شخصیت‌های تاریخی، تاریخ معاصر، سبک زندگی و حوزه‌های مغفول مانده می‌پردازیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان