تایید دخالت اسرائیل در انفجار خط لوله گاز ایران

وزیر نفت : دو ساعت از انفجار خط لوله گاز نگذشته بود که تمامی تجهیزات مستقر شدند و در کوتاه ترین زمان خطوط ترمیم شد و به بهره داری رسید.

وزیر نفت، دخالت اسرائیل در انفجار خط لوله گاز ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران، قبل از این روزنامه نیویورک تایمز به نقل از "چند مقام غربی مطلع" مدعی شده بود دو انفجار اخیر خط لوله اصلی گاز در ایران، کار اسرائیل بود. این منابع به نیویورک تایمز گفته بودند: اسرائیل در روزهای اخیر مخفیانه دو حمله علیه خطوط اصلی گاز ایران اجرا کرد که انتقال گاز گرمایش را برای میلیون ها نفر در ایران مختل کرد.

این برای اولین بار است که یک مقام ایرانی ، دخالت اسرائیل در دو انفجار خط لوله گاز ایران را تایید می کند. با این حال وزیر نفت ایران به جزئیات این حادثه اشاره ای نکرد.

مقامات اسرائیلی تاکنون در این باره سکوت و از تایید یا رد این خبر خودداری کرده اند. هنوز جزئیات این حادثه و چگونگی انفجار مشخص نشده است.

دو نقطه خط لوله اصلی گاز ایران بامداد چهارشنبه 25 بهمن 1402 به صورت همزمان در دو استان (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) دچار انفجار و آتش سوزی شد. این حوادث باعث قطع گاز در این دو خط لوله و اختلال در گازرسانی در مناطقی از ایران شد. مقامات ایران این دو حادثه را خرابکاری و تروریستی توصیف کرده بودند.

نیویورک تایمز این انفجارهای خط لوله گاز را افزایش سطح تنش در "جنگ مخفیانه " و "جنگ در سایه" میان ایران و اسرائیل توصیف کرده بود.

وزیر نفت : انفجار خطوط لوله گاز کشور توطئه اسرائیلی بود

جواد اوجی وزیر نفت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: انفجار خطوط لوله گاز کشور توطئه اسرائیلی بود. در این حادثه یک کار بی‌نظیر انجام شد و آن اینکه، توطئه دشمن خنثی شد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: در کوتاه ترین زمان ممکن خطوط لوله گازی که بیشتر در مناطق کوهستانی و صعب العبور بود، ترمیم شد و به بهره برداری رسید. در پی این حادثه در هیچ کجای کشور قطعی گاز نداشتیم.

اوجی با بیان اینکه افزود: دشمن‌ با قطع گاز بخش خانگی در استان های بزرگ قصد داشت گاز بخش خانگی مردم را دچار مشکل کند، ولی به لطف خدا و همت متخصصان صنعت نفت در تمام حوزه صنعت نفت در بالا دست و پایین دست آمادگی کامل  داشتیم.

وی بیان داشت: این اقدام خبیثانه و توطئه دشمن خنثی و به خوبی مدیریت شد و در کوتاه ترین مدت خطوط  گاز که بیشتر در مناطق کوهستانی و صحرا و صعب العبور بود، ترمیم شد. وزیر نفت یادآورشد: دو ساعت از انفجار نگذشته بود که تمامی تجهیزات مستقر شدند و در کوتاه ترین زمان خطوط ترمیم شد و به بهره داری رسید.

 

  حادثه انفجار خط لوله گاز بروجن  استان چهارمحال و بختیاری  - بامداد روز چهارشنبه 25 بهمن 1402 - ایرنا

حادثه انفجار خط لوله گاز بروجن

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان