پردیس افکاری بازیگر قدیمی تلویزیون و سینما را دریابید

پردیس افکاری بازیگر قدیمی تئاتر، تلویزیون و سینما به سرطان مبتلا شده است و متاسفانه شرایط خوبی ندارد.

عصر ایران ؛ نهال موسوی - روز گذشته خبری منتشر شد که پردیس افکاری بازیگر قدیمی تئاتر، تلویزیون و سینما به سرطان مبتلا شده است و بخش تاسف برانگیز ماجرا این است که گویا در یک بیمارستان بستری است که امکانات لازم برای درمان چنین بیمارانی را ندارد.

الهام پاوه نژاد (بازیگر) با انتشار این خبر نوشت: «دوستان خبرنگار پیگیر وضعیت پردیس افکاری باشیم، امروز متوجه شدم در بیمارستانی دورافتاده درگیر درمان سرطان شده، کمک کنیم شاید نهادهای مربوطه کاری انجام دهند.»

پردیس افکاری شاید برای نسل امروز چندان نام و چهره آشنایی نباشد ولی او کارنامه پر باری در زمینه بازیگری دارد. از 16 سالگی در مدرسهٔ هنرپیشگی آناهیتا زیر نظر مصطفی اسکویی دورهٔ دوسالهٔ بازیگری را گذراند. بعد در تئاترهای کارگردانان مشهوری چون مصطفی اسکویی، مجید جعفری، رکن الدین خسروی، دکتر قطب الدین صادقی و ... حضور داشت.

سخنان دکتر قطب الدین صادقی درباره وضعیت پردیس افکاری

در برنامه‌های تلویزیونی عروسکی معروف دهه 60 چون «هادی و هدی» و «بزبز قندی» به عنوان بازیگردان عروسکی مشغول بوده است.

همزمان با نمایش در سینما هم در فیلم‌های زیادی نقش آفرینی کرد و بیش از 20 فیلم سینمایی در کارنامه‌اش دارد از کارگردانان معروف و شناخته شده گرفته تا جوانانی در آغاز راه که بعدتر خود فیلمساز شدند.

بیش از 15 مجموعه تلویزیونی هم در کارنامه دارد و بعضی از آنها چون فکر پلید، خسته دلان و ... پربیننده هم بود.

اتفاق دیگری که افتاد این است افکاری در اواسط دهه 90 به ترکیه رفت و با شبکه جم چند همکاری در زمینه سریال و ... داشت که البته معروفترین آنها سریالی بود به اسم شهرفرنگ ساخته مهدی مظلومی که چندان هم دیده نشد. البته بازیگران دیگری هم بودند که همگی بعدتر به کشور برگشتند و اساسا فعالیت در این شبکه را ترک کردند.

پردیس افکاری بازیگر قدیمی تلویزیون و سینما را دریابد

حال با وجود تمام این قضایا پردیس افکاری یک هنرمند و بازیگر قدیمی این مرز و بوم است، از وزارت ارشاد، صداوسیما، سازمان سینمایی، خانه سینما، خانه تئاتر، موسسه هنرمندان پیش کسوت، صندوق اعتباری هنر و ... هر نهادی که می‌تواند به او کمک کند انتظار می‌رود این یاری رساندن را از او دریغ نکنند.

در این مدت وزیر ارشاد و بسیاری از مدیران دیگر درباره بازگشت هنرمندان خارج از کشور و ... حرف زدند و به دفعات اعلام کردند این وطن متعلق به تمام ایرانیان است، امیدوارم که با کمک به پردیس افکاری به شکل عملی هم تاییدی بر گفته‌هایشان بزنند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان