نمایشگاه رسانه ها؛ محلی برای تعامل مردم با مدیران

استقبال باشکوه مردم از نمایشگاه رسانه‌ها، خود حامل پیام‌های گوناگونی است

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌ها، این روزها با استقبال قابل‌توجهی از سوی مدیران و مردم همراه شده است. مصلای امام خمینی (ره) این روزها آوردگاهی برای تعامل و صحبت‌های رودررو و صریح مردم با مدیرانی است که آمده‌اند تا با رسانه‌ها به شکلی صریح و بی‌پرده سخن بگویند تا وجه دیگری از آزادی بیان و آزادی رسانه‌های ایرانی در ابعاد بین‌المللی تجلی پیدا کند.
 
به گزارش ایرنا، نمایشگاه مطبوعات دیروز و نمایشگاه رسانه‌های امروز، آوردگاه خوبی برای فعالان حوزه رسانه محسوب می‌شود. محفلی است تا علاقمندان به رسانه، در هر کسوتی، دور هم جمع شده و راجع وجوه مختلف این حوزه به گپ‌وگفت بپردازند. علی‌الخصوص آن‌که این رویداد امسال پس از 6 سال وقفه، با شکوه بیشتری در حال برگزاری است و علاوه بر فعالان رسانه، مردم نیز استقبال باشکوهی از این رویداد به عمل آورده‌اند.
 
استقبال باشکوه مردم از نمایشگاه رسانه‌ها، خود حامل پیام‌های گوناگونی است. از سردمداری رسانه در دنیای دیجیتال گرفته تا نیاز مبرمی که مردم به سواد رسانه‌ای احساس می‌کنند سبب شده تا آنها از همان نخستین ساعات آغاز نمایشگاه رسانه‌ها، استقبال قابل‌توجهی از این رویداد به عمل بیاورند تا جایی‌که مسئولان برگزاری را مجاب کنند تا روزانه، یک ساعت به زمان نمایشگاه بیفزایند.
 
ضلع مهمی که از نمایشگاه این دوره، استقبال بسیارخوبی به عمل آورده‌اند، مدیران دستگاه‌های مختلف بوده است. تنها طی 2 روز نخست برگزاری این رویداد، چهره‌هایی چون کیومرث هاشمی؛ وزیر ورزش، ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت خارجه، سیدپژمان شیرمردی؛ معاون سازمان انرژی اتمی، هادی طحان نظیف؛ سخنگوی شورای نگهبان، میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، علی بهادری‌جهرمی؛ سخنگوی دولت، اصغر زبرجدی؛ مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع، وحیدرضا زیدی‌فرد؛ معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت، مهدی عباسی؛ دستیار و مشاور معاون مهندسی،پژوهش و فناوری وزارت نفت، رضا طلایی‌نیک؛ معاون وزیر و سخنگوی وزارت دفاع، حسن اکبری؛ معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، محمود لیایی؛ مدیرعامل شرکت پست، احمدرضا غزنوی؛ رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا افلاطونی؛ رئیس سازمان امور اراضی کشور، سیدمجتبی خیام‌نکوبی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج از نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.
 
همچنین علی مطهری؛ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس مجلس دهم، حجت‌الاسلام حمید شهریاری؛ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کاندیدای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سیدمحمدتقی شاهچراغی؛ رئیس ستاد انتخابات کشور، امید ملک؛ مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، یاسین کیخا؛ معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، احمد نادری؛ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری؛ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم جراره؛ دبیرکل جبهه شریان، ضیا عربشاهی؛ پیشکسوت فوتبال، بابک احمدی؛ رئیس هیات عامل ایمیدرو، سیدجعفر تشکری‌هاشمی؛ رییس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران، محمد آیینی؛ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمدمهدی ناصحی؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، عبدالله مبینی؛ رییس سازمان ملی مهاجرت، حسن اکبری؛ معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، حیدر محمدی؛ رییس سازمان غذا و دارو، مجتبی تاجیک؛ مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، سجاد انوشیروانی؛ رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، مسعود امرالهی؛ مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، شهاب طباطبایی؛ دبیرکل حزب ندای ایرانیان، عبادالله سالک‌مقدم؛ معاون فنی سازمان انتقال خون ایران، محمدامین آقامیری؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی، رحیم سروری؛ رییس انستیتو پاستور ایران، بابک نگاهداری؛ رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، علیرضا پیمان‌پاک؛ قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، محمدمهدی فداکار؛ استاندار کرمان، مهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران تنها گوشه‌ای از مدیرانی بودند که طی 2 روز نخست، از نمایشگاه رسانه‌ها بازدید به عمل آوردند.
 
حضور برخی از این چهره‌ها در نشست‌های خبری، یکی از قطب‌های مهم بازدید به حساب می‌آید علی‌الخصوص وقتی سخنگوی دولت، سخنگوی وزارت امور خارجه یا سخنگوی شورای نگهبان در سالن نشست‌های خبری حضور یافتند و جمعیت به‌اندازه‌ای زیاد بود که به صورت ایستاده پیگیر این رویداد بودند. نکته قابل‌توجه اینکه بسیاری از سخنگویان دستگاه‌های مختلف، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردند تا نشست‌های هفتگی خود را در نمایشگاه برگزار کنند؛ یک ابتکار جالب‌توجه که استقبال بسیارخوبی از آن به عمل آمد.
 
این میزان بازدید مدیران و در اختیار قرار دادن خود به رسانه‌ها جهت گفت‌وگوهایی آزاد و صریح، نشان از پویایی نمایشگاه و البته بالا بودن آزادی بیان و آزادی رسانه‌های ایرانی را به تصویر کشیده است. همچنین استقبال قابل‌توجه مردم از غرفه‌ها، نشست‌ها و سمینارهای تخصصی این حوزه، گویای اشتیاق بالای آنها برای افزایش آگاهی در این حوزه تخصصی دارد. رویکردی که قطعا طی 2 روز پیش‌رو با شدت و قدرت بیشتری، همراه شده و مهمانان و حضار بیشتری از نمایشگاه رسانه‌ها بازدید به عمل خواهند آورد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان