موبایل بدون اپلیکیشن؛ دویچه تلکام گوشی کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

گوشی دویچه تلکام درحال‌حاضر T Phone نام دارد و طرح مفهومی آن در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود.

شرکت آلمانی دویچه تلکام، سهام‌دار عمده T-Mobile، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد موبایلی بدون اپلیکیشن بسازد. این گوشی کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی است و از طریق این فناوری می‌تواند تمام امور مدنظر کاربر را انجام دهد. درحال‌حاضر این موبایل T Phone نامیده می‌شود و قرار است طرح مفهومی آن در کنگره جهانی موبایل 2024 رونمایی گردد.

براساس اعلام رسمی دویچه تلکام، این شرکت همراه با کوالکام و Brain.ai قرار است در کنگره جهانی موبایل از طرح مفهومی موبایلی رونمایی کند که کاملاً با هوش مصنوعی ابری کار می‌کند.

به گزارش دیجیاتو، این موبایل بدون اپلیکیشن است و می‌توان از طریق هوش مصنوعی کارهای معمول در یک گوشی هوشمند را با آن انجام داد. علاوه‌بر T Phone، دویچه تلکام قصد دارد در کنگره جهانی موبایل امسال یک گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 را که پردازشگر هوش مصنوعی داخلی دارد معرفی کند.

گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی دویچه تلکام

موبایل بدون اپلیکیشن؛ دویچه تلکام گوشی کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) به‌زودی بخشی جدایی‌ناپذیر از گوشی‌ها خواهند بود. دویچه تلکام نیز می‌خواهد از این فناوری محبوب در گوشی‌‌های آتی خود استفاده کند. این شرکت قصد دارد تماماً تمرکز خود را روی هوش مصنوعی بگذارد و اپلیکیشن‌ها را از گوشی خود حذف کند.

هنوز اطلاعات زیادی درباره برنامه‌های دویچه تلکام برای این گوشی در دست نیست. طبق گفته‌های این شرکت T Phone می‌تواند به راحتی برای شما بلیت و هتل رزرو کند. به‌عبارتی این گوشی می‌تواند دستیار شما باشد و درخواست‌های شما را اجرا کند.

برای ارتباط با این هوش مصنوعی شما می‌توانید از دستورات صوتی نیز استفاده کنید. بااین‌حال، همچنان مفهوم موبایلی بدون اپلیکیشن کمی مبهم است و نمی‌توان گفت چگونه دویچه تلکام می‌خواهد اپ‌های بسیار کاربردی را با هوش مصنوعی جایگزین کند.

کنگره جهانی موبایل از تاریخ 7 تا 10 اسفندماه برگزار خواهد شد؛ برای دیدن نوآوری دویچه تلکام باید تا این تاریخ صبر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان