حبس ابد اسطوره فوتبال چین به دلیل پرداخت رشوه

تحقیقات علیه اسطوره فوتبال چین از  سال ۲۰۲۲ شروع شد و در ادامه لی تای ۴۶ ساله علناً اعتراف کرد که برای هدایت تیم ملی چین رشوه ۳ میلیون یوانی (بیش از ۴۰۰ هزار دلار) داده است.

سرمربی پیشین تیم ملی چین به اتهام رشوه به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش ایسنا، لی تای اعتراف کرد که برای انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی چین که از سال 2019 تا 2021 هدایت آن را برعهده داشت رشوه پرداخت کرده است. به این ترتیب سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال چین به اتهام فساد مالی و تبانی به حبس ابد محکوم شد.

دیلی میرور گزارش داد: لی تای یکی از با استعدادترین فوتبالیست‌های چینی نسل خود به حساب می‌آمد. او 92 بازی ملی و 6 گل برای تیم ملی چین دارد و در انگلیس برای اورتون و شفیلد یونایتد بازی کرد و هم‌چنین برای لیائونینگ هووین و چنگدو بلیدز نیز بازی کرد. او در سال 2011 به کار خود پایان داد.


لی تای در تیم فوتبال اورتون
لی تای در تیم فوتبال اورتون


لی تای پس از آن دوران مربیگری خود را آغاز کرد و روی نیمکت مربیگری گوانگژو، هبی و ووهان نشست و از سال 2019 تا 2021 هدایت تیم ملی چین را برعهده داشت.

تحقیقات علیه او از  سال 2022 شروع شد و در ادامه لی تای 46 ساله علناً اعتراف کرد که برای هدایت تیم ملی چین رشوه 3 میلیون یوانی (بیش از 400 هزار دلار) داده است.

هم‌چنین در اعترافات تلویزیونی که از سوی تلویزیون دولتی CCTV پخش شد، این فوتبالیست پیشین چین اعتراف کرد که در دسته دوم چین تبانی کرده است.

او در اعترافات خود گفت: من واقعا متاسفم. باید سرم را پایین می‌انداختم و راه درست را می‌رفتم. بی‌صبرانه  تشنه رسیدن به موفقیت بودم. برای رسیدن به نتایج خوب به اعمال نفوذ بر داوران و رشوه دادن به بازیکنان و مربیان حریف متوسل شدم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان