درگذشت بازیگر زن فیلم جیمز باند

«پاملا سالم» که به خاطر بازی در نقش خانم مانی پنی در فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» از سری فیلم‌های جیمز باند حضور داشت در ۸۰ سالگی درگذشت.

«پاملا سالم» که به خاطر بازی در نقش خانم مانی پنی در فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» از سری فیلم‌های جیمز باند حضور داشت در 80 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، این بازیگر بریتانیایی که در سال 1978 در فیلم جنایی «سرقت بزرگ قطار» در مقابل «شان کانری» نیز ایفای نقش کرده بود، در سال 1944 در هند به دنیا آمد و در دانشگاه هایدلبرگ آلمان و مدرسه مرکزی سلطنتی و درام در لندن تحصیل کرد و سپس در چسترفیلد و یورک تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد.

فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» یک فیلم جاسوسی محصول سال 1983 به کارگردانی «اروین کرشنر» که بر اساس رمان «تاندربال» از سری داستان‌های «جیمز باند» در سال 1961 نوشته ایان فلمینگ ساخته شده است. این فیلم با بودجه 36 میلیون دلاری موفق به ثبت فروش 160 میلیون دلاری در سراسر جهان شد.

«پاملا سالم» همچنین در سریال درام آمریکایی «بال غربی» در نقش نخست وزیر بریتانیا و سریال«بخش فوریت‌های پزشکی» هم ظاهر شده بود و  برای نقش‌های علمی تخیلی‌اش در فیلم‌های «بلیک 7»، «سه پایه‌ها» و «در هزارتو» نیز شناخته می‌شود.

او در دهه 1990 به لس آنجلس نقل مکان کرد و سپس به میامی رفت و در سال 2020 در سریال «روبات‌های مرگ» از مجموعه سریال‌های «دکتر هو» در نقش توس در مقابل دکتر تام بیکر ظاهر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان