وبلاگ مشرق

راز دشمنی با قالیباف/ لیدر اصلاح‌طلبان چگونه مخالف انتخابات شد؟!

حزب چپ اتحاد ملت در بیانیه‌ای رسمی بر شرکت نکردن در انتخابات یا همان "تحریم انتخابات" تأکید کرد. برخی محافل تحلیلی معتقدند این جرأت‌یافتن توطئه‌گران اثر فقدان برخورد امنیتی است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک چپ تحریمی به مخالفت خاتمی با مشارکت انتخاباتی اذعان کرد

خاتمی چگونه مخالف انتخابات شد؟!

راز دشمنی با قالیباف/ لیدر اصلاح‌طلبان چگونه مخالف انتخابات شد؟!

حسین نورانی‌نژاد، عضو کادر حزب اتحاد ملت و از چپ‌های تحریمی اخیراً طی یادداشتی در واکنش به بیانیه اصلاح‌طلبان نجیب برای حضور در انتخابات نوشته است: کنش 110 نفری اخیر که تعدادی از بهترین دوستان سالم و صادق و آزادی‌خواهم در آن هستند به گمان من حرکت اشتباهی بود. اگر صرفا تحلیل است، چرا با قشونی از امضا و در آستانه انتخابات؟ پس یک اکت سیاسی بود و اهمیتش هم در همین معناست. خیمه‌ای بنا شد که عده‌ای ذیل آن به نحومعنادار جمع شدند و برای آن یک «دیگری» ساختند.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، او تصریح می‌کند: این که برخلاف ظاهر متن که روزنه‌گشایی در حاکمیت را بیان می‌کند، مرزبندی درونی با دیگر دموکراسی‌خواهان را رقم زده‌اند و «دیگریِ» این کنش، مابقی اصلاح‌طلبانند. با مواضع اخیر آقای خاتمی هم حتما مغایر است.

نورانی‌نژاد پس از اعتراف به اینکه بیانیه 110 امضایی با موضع خاتمی مغایر بوده است، در مذمت نامه مذکور می‌افزاید: انتخاب این زمان برای این حرکت، بدون این که تهیه لیستی در کار باشد، یعنی لطمه به کنشی که آهسته آهسته و حساب شده در جبهه اصلاحات پیش می‌رفت. +

*اعتراف و اذعان نورانی‌نژاد به اینکه موضع مشارکت‌جویانه چپ‌های نجیب با موضع تحریمی خاتمی مغایر بوده است؛ برگه مهمی را تا همیشه در پرونده لیدر اصلاح‌طلبان قرار داد.

فی‌الواقع اگر نورانی‌نژاد هم اذعان نمی‌کرد لکن پر واضح بود که خاتمی همچون انتخابات‌های گذشته؛ عنان خود را به دست هسته تحریمی اصلاحات داده و جرأت و عزمی هم برای مخالفت با رویکرد تحریم انتخابات ندارد.

شاهد مثال اینکه وبلاگ مشرق پیش از این در یکی از شمارگان خود پیرامون موضع انتخاباتی خاتمی نوشته بود:

"نجبای اصلاحات اگرچه قصد دارند احترام خاتمی را علیرغم رویکرد تحریمی‌اش حفظ کنند اما باید توجه داشت که در وادی سیاست، حقیقت مهمتر از احترام بزرگی و غیره است و خاتمی هم عملا در جرگه چپ‌های تحریمی قرار گرفت."[1]

گفتنیست جبهه اصلاحات پس از صدور بیانیه مشارکت‌خواهانه اصلاح‌طلبان نجیب به شدت دچار برآشفتگی شده و علیه بیانیه مذکور مواضع تندی را اتخاذ کرده است.

مواضع تندی که چپ‌های نجیب را به دفاع از تحلیل خود وا داشته است.[2]

***

"دشمنان زندگی خوب مردم" همچنان به کارنامه می‌تازند

کارنامه خوب؛ راز دشمنی با قالیباف

راز دشمنی با قالیباف/ لیدر اصلاح‌طلبان چگونه مخالف انتخابات شد؟!

سعید محمد، چهره نزدیک به یک سخنران محفلی طی اظهاراتی، مجددا به قالیباف تاخته و گفته است: من اصولا با اشخاص مشکلی ندارم، بحث من مبنایی است. اعتقاد من این است که نباید نظام برای عملکرد اشتباه اشخاص هزینه شود. آقای قالیباف و خانواده ایشان رفتارهایی خارج از چارچوب های آرمانی انقلاب از خود نشان داده‌اند و این برای مردم سؤال بر انگیز است چرا که اگر هر فردی حتی یکی از مشکلات ایشان را داشت صد باره حذف یا برکنار می‌شد اما چرا ایشان کماکان بدون پاسخگویی به مردم در حال استمرار و تثبیت و ارتقاء جایگاه مدیریتی خود است؟

به گزارش ایلنا، او می‌افزاید:‌ چرا ایشان هیچوقت در باره ابهامات موجود در خصوص تخلفات در هلدینگ یاس، موضوع توقف بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 96 توسط مجلس دهم، موضوع تک رای خانم الهه راستگو به ایشان جهت تصدی پست شهرداری تهران، موضوع تراول های واگذارشده به اشخاص، موضوع فرزندانش و ده‌ها موضوع دیگر هیچگاه باز خواست نشده و پاسخگو هم نبوده است.

محمد اظهار کرده است: این مصونیت به خاطر چیست؟ اگر مشکلی نیست که چرا به مردم شفاف و صادقانه توضیح نمی‌دهند تا مردم خصوصا نسل جوان اعتمادشان را از دست ندهند. چرا که امروز حفظ انسجام ملی و ایجاد سرمایه اجتماعی برای نظام از اولویت ها است.[3]

*خیزش "دشمنان کارآمدی" و جماعت بی‌هنر، قصه‌ی همیشه‌ی تاریخ است و ورقی در سرگذشت‌های رجال نیست که طی آن به تقلای بی‌هنران برای منزوی‌سازی باهنران برنخوریم.

ما قضاوتی درباره نیت یا انگیزه محمد از دشمنی‌ورزیدن با محمدباقر قالیباف نداریم لکن نمی‌توان از این مسئله گذشت که محمد نیز همچون سایر منتقدان قالیباف در میان عدالتخواهان تندرو، اصلاح‌طلبان و مدیران بی‌کفایت؛ هیچ کارنامه خاصی از کارآمدی یا عملکرد جهادی ندارد.

این بی‌کارنامگی البته باید مد نظر مردم نیز باشد. چه اینکه جامعه اگر نداند "بی‌هنران و دشمنان زندگی خوب مردم" چه کسانی هستند و کدامیک از رجال مانع بروز کارآمدی انقلاب اسلامی در معیشت مردم می‌شوند؛ آنگاه با خطرات بزرگی مواجه خواهد شد.

محمد در اظهارات فوق‌الذکر همچنین در حالی مدعی شده قالیباف رفتارهایی خارج از چارچوب های آرمانی انقلاب داشته و پاسخگو هم نبوده است که به اثبات اسناد و مدارک می‌توان گفت محمد در حال دروغگویی است!

زیرا اولا سندی مبنی بر اینکه شخص آقای قالیباف مرتکب چنین رفتاری شده باشد، نداریم، ثانیا ادعای وجود "ده‌ها موضوع دیگر" کاملا بلاوجه است و ثالثا در بحث پاسخگویی هم نه تنها نهاد قضایی کشور تاکنون درباره تمام شایعات شایعه‌پراکنان علیه قالیباف موضع رسمی گرفته بلکه قالیباف هم بارها و بارها پیرامون دروغ‌هایی که علیه او گفته می‌شود توضیح و تنویر داشته است.

باید دانست که اگر کارنامه خوب و جهادی قالیباف وجود نداشت؛ هرگز این سطح از هجمه و دروغ‌پراکنی علیه او رخ نمی‌داد.

***

بیانیه رسمی برای "تحریم انتخابات"!

راز دشمنی با قالیباف/ لیدر اصلاح‌طلبان چگونه مخالف انتخابات شد؟!

حزب چپ اتحاد ملت به تازگی در بیانیه‌ای با تأکید بر تحریم انتخابات نوشت: پیش از انتخابات، یا باید تغییرات سیاستی معطوف به مطالبات ملت از سوی حاکمیت اتفاق می‌افتاد تا نشانه‌ای از انعطاف در جریان حاکم دیده شود یا نشانه‌هایی از تغییر رویکرد به انتخابات تا مردم ناراضی به اتکای آن امیدوار به اعمال تغییر از طریق انتخابات شوند. اما به جای این تدابیر، با به کار بستن قانون جدید و پر مساله انتخابات، پیام منفی مضاعفی را به جامعه و نخبگان منتقل کردند و عملا شرایطی را پیش آوردند که بسیاری از صاحبان شرایط نمایندگی انگیزه‌ای برای ورود در انتخابات نیابند و تجربه‌های پیشین اعمال نظارت استصوابی و رد صلاحیت نخبگان و فرهیختگان و پیش‌بینی سخت‌تر شدن موانع، رغبتی در احزاب و سازمان‌های سیاسی اصلاح‌طلب جهت ثبت‌نام افراد مورد اعتماد خود باقی نگذاشت.

به گزارش کانال تلگرامی امتداد، بیانیه مذکور می‌افزاید: در عین حال بسیاری دیگر از شخصیت‌های صاحب صلاحیت و مورد اعتماد مردم و نخبگان سیاسی و اجتماعی که ثبت‌نام کرده بودند با روال غلط احراز صلاحیت ناظران از گردونه بیرون ماندند. تکرار مکرر این رویه غلط بر فضای سرد سیاسی و بی‌اعتمادی و رویگردانی اکثریت جامعه از مداخله در روندهای انتخاباتی افزود تا جایی که معدود نظرسنجی‌هایی که نتایج آن جسته و گریخته منتشر شده است حاکی از عدم تمایل اکثریت جامعه به شرکت در انتخابات است.

در موضع انتخاباتی این حزب همچنین می‌خوانیم: حزب اتحاد ملت در کنار سایر اعضای جبهه اصلاحات ایران متکی به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و در چارچوب حقوق و تکالیف اخلاقی و قانونی خود، ضمن تاکید بر راهبرد متین و جامع انتخاباتی جبهه اصلاحات و رعایت تعهدات و مصوبات آن در مورد انتخابات اخیر، اعلام می‌کند که متاسفانه شرایط مشارکت را برای خود جهت ارائه لیست در این دوره از انتخابات فراهم نمی‌بیند و ضمن احترام به همه افرادی که اجازه‌ ورود در رقابت‌های انتخاباتی را یافته‌اند اعلام می‌کند که در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کاندیدا یا فهرست مورد تایید و حمایت ندارد. با این حال با تاکید بر اهمیت "نهاد انتخابات" که معنابخشی به آن عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و با توجه به نقش یگانه آن در تامین حق حاکمیت ملی، بر عهد خود برای تلاش جهت احیای این آرمان سیاسی با استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و مدنی موجود پای می‌فشاریم.

*حزب اتحاد ملت اصلی‌ترین رکن تشکیلاتی مشوق تحریم انتخابات بود که توانست با عملگری در جبهه اصلاحات و نیز بر صدر نشاندن دبیر خود (آذر منصوری) در سمت رئیس جبهه اصلاحات؛ پروژه حجاریان مبنی بر مشارکت مشروط یا همان تحریم انتخابات را عملی کند.

فرازهای منتخب و اصلی بیانیه مذکور نیز چیزی جز مبانی مشارکت مشروط و تحریم انتخابات نیست.

مبانی خیانت‌باری که می‌گویند قانون و نظام اسلامی باید در مقابل خواسته‌های نامشروع سیاسیون کوتاه بیایند و بخاطر مشارکت بالا مرتکب هر فعلی حرامی بشوند.

چیزی که در ساحت دین، عقلانیت و نظام اسلامی پذیرفته نیست.

نکته عجیب در قبال بیانیه مذکور این است که شاید در هیچ دموکراسی پیشرفته دیگری در جهان شاهد این خیانت علنی در قالب "بیانیه رسمی تحریم انتخابات" نباشیم.

و این از عجایب روزگار ماست که به دلیل مظلومیت نظام اسلامی حادث شده است.

سعید حجاریان پیش از این وعده داده بود که در پیش‌روی تحریم‌گران انتخابات "نافرمانی مدنی" قرار دارد.[4]

***

1_ mshrgh.ir/1577099

2_ mshrgh.ir/1577492

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1451886

4_ mshrgh.ir/1575051

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان