مدیر حوزه های علمیه: اگر کار دست بخش خصوصی بود؛ بسیار پیشرفت می‌کردیم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور "بها دادن به مردم در امور و بهره‌گیری از نظرات و نیازهای ایشان را بسیار مهم" دانست و گفت: وجود روحانیت در مردم و برای مردم است. روحانیت باید به مردم نزدیک باشد و بدون مردم مفهومی ندارد.

 مدیر حوزه های علمیه گفت: در بسیاری از امور اقتصادی اگر کار در دست بخش خصوصی بود، بسیار پیشرفت می‌کردیم

به گزارش عصرایران، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور در دیدار با کارآفرینان و فعالان اصناف تهران با بیان اینکه توجه واقعی به تشکل‌ها و نهادهای مردمی، ضامن اصلاح برخی رویه‌های اقتصادی و پیشرفت کشور است، گفت: انتخابات یکی از مهمترین ابزارهای مشارکت آحاد مردم در مدیریت حوزه‌های مختلف کشور و عرصه مهمی برای ایجاد مسیرهای برون‌رفت از مشکلات کشور است.

او با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات "یک تکلیف" است، گفت: مردم در همه امور نقش محوری دارند و در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی هم با حضور مردم و تقویت و حمایت بخش خصوصی می‌توان از مشکلات عبور کرد، یه طور مثال اگر در همین مبحث و مساله خودرو، کار در دست مردم و بخش خصوصی بود، بسیار پیشرفت کرده بودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر وجود مشکلات در فعالیت اصناف و بخش‌های اقتصادی کشور افزود: بنده ضمن این که بسیاری از انتقادات را وارد و دلسوزانه می‌دانم و تا آن‌جا که توانایی دارم برای حل و رفع آن‌ها تلاش می‌کنم. اما مسایل کشور نیاز به کار کارشناسی دارد تا حل و فصل شود و این امر باید با بها دادن به مردم همراه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور "بها دادن به مردم در امور و بهره‌گیری از نظرات و نیازهای ایشان را بسیار مهم" دانست و گفت: وجود روحانیت در مردم و برای مردم است. روحانیت باید به مردم نزدیک باشد و بدون مردم مفهومی ندارد. من هم صدای اصناف را به عنوان قشر بزرگی از مردم انتقال خواهم داد و پیگیری می‌کنم.

آیت‌الله اعرافی هم‌چنین به مجراهای متفاوت مردم و اصناف برای پیگیری حقوق خود اشاره کرد و افزود: از جمله مجراهای مهم پی‌گیری و به نتیجه رسیدن به ویژه در زمینه مسایل قانونی و آیین‌نامه‌های اجرایی، شکایت به دیوان عدالت اداری است. آن‌جا هم بسیاری از موارد برای مطابقت با شرع و اظهار نظر برای ما در شورای نگهبان فرستاده می‌شود.

آیت‌الله اعرافی در پایان، مهم‌ترین مجرای نقد و پیگیری امور و حتی اعتراض به مسایل کشور را شرکت در انتخابات و برگزیدن اصلح دانست و گفت: به همین دلیل و برای اقتدار و شوکت ایران در جهان نیاز است که مشارکت حداکثری مردم را علی‌رغم همه مشکلات و نقدهای درست ایشان به مسایل روز داشته باشیم.
    

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان